Behandling av personuppgifter

Vilka personuppgifter behandlas och vem är mottagare?

Personuppgifter som behandlas är huvudsakligen IP-adress och andra online identifikatorer.

För vilka ändamål behandlas personuppgifterna?

Vilken är den lagliga grunden för behandlingen?

Intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen. Vårt berättigade intresse av att behandla dina personuppgifter med stöd av en intresseavvägning är att kunna ge dig en bra användarupplevelse och att optimera vår webbplats samt att förbättra utplacering av annonser online.

För sådan behandling som vi bedömer faller utanför en intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen är den lagliga grunden för behandling samtycke.

Hur länge lagras personuppgifterna?

Mer information om hur HSB hanterar personuppgifter hittar du här

Om personuppgiftsbehandling som grundar sig på samtycke

Om personuppgiftsbehandlingen grundar sig på den registrerades samtycke har denne rätt att när som helst återkalla detta samtycke. Sådan återkallelse påverkar inte lagligheten i personuppgiftsbehandlingen innan samtycket återkallades.

Ytterligare information

Juristjouren

E-postadress: juristerna@hsb.se

HSB Skåne delar ut 800 000 kronor i Hållbarhetsbidrag till bostadsrättsföreningar

30 juni 2020 ​Solceller och sociala aktiviteter premieras när HSB Skåne delar ut Hållbarhetsbidraget för tredje året i rad. Totalt får 22 av HSB Skånes bostadsrättsföreningar ta del av bidraget som uppgår till drygt 800 000 kronor.

Genom Hållbarhetsbidraget lyfter HSB Skåne de projekt och åtgärder som siktar högre än enbart underhåll av bostadsrättsföreningarnas fastigheter. Bidraget blir en morot för föreningarna att ta sig an projekt och åtgärder som bidrar till en minskad miljöpåverkan och en hållbar förening där både det sociala och det materiella räknas. Projekt och åtgärder som mottog Hållbarhetsbidraget för 2019var bland annat: installation av solceller och laddstolpar samt aktiviteter som främjar gemenskap och förståelse mellan de boende – över generationsgränser och olika kulturella bakgrunder.

- Vi har satsat på solceller i våra egna fastigheter under åren som gått och bosociala frågor är en ständigt angelägen fråga för oss på HSB Skåne. Att våra bostadsrättsföreningar också satsar på både klimatet och social hållbarhet är mycket glädjande och ett bevis på att vi tillsammans kan göra skillnad, säger HSB Skånes vd Ann Irebo.

Hållbarhet för HSB Skåne är att agera i alla de led som är möjligt. HSB Skåne väljer att exempelvis köpa in grön el, att installera solceller och laddstolpar samt att anordna sociala event för att fler medlemmar ska hitta gemenskap i sin vardag. Under 2020 har HSB Skåne även förvärvat kolonianläggningen Magnarpskolonin samt startat upp en ny bosocial avdelning som ett steg i arbetet för social hållbarhet.

Kravet för att en bostadsrättsförening ska få Hållbarhetsbidraget är att projektet eller åtgärden ska vara uppstartad vid ansökan, vilket innebär att det inte kan vara avhängt av att bidraget kommer in.

hsb skåne