Per Lönnheden ny områdeschef inom Strategisk förvaltning

14 december 2020

HSB Stockholm har rekryterat Per Lönnheden i rollen som områdeschef för bygg- och energigruppen på Strategisk förvaltning. Han kommer närmast från en roll som projektchef på Riksbyggen. Per tillträder i februari 2021.

Per Lönnheden kommer närmast från en roll som projektchef inom Riksbyggen där han arbetat i 12 år för marknadsgrupp Stockholm och Gotland med fokus på försäljning och utveckling.

– Pers långa erfarenhet och kompetens inom byggprojektledning kommer att vara ett värdefullt tillskott i att fortsätta utveckla HSB:s värdeutvecklande tjänster och leda medarbetare på resan framåt, säger Katarina Holmgren, verksamhetschef för Strategisk förvaltning på HSB Stockholm.

– Förvaltningsbranschen befinner sig i ett spännande skede, där rådgivande tjänster har fortsatt stor utvecklingspotential. Jag lockas av HSBs starka varumärke och att få möjligheten att utveckla medarbetare och verksamheten, säger Per Lönnheden.

HSB Stockholm har samlat alla sina strategiska förvaltningstjänster inom Strategisk förvaltning för att fortsätta utveckla rådgivande tjänster inom bygg, energi, drift och utemiljö.

OM HSB STOCKHOLM
I snart 100 år har vi byggt nya hem att trivas i – anpassade till livets olika skeden. Sedan starten 1923 har vi vuxit till drygt 151 000 medlemmar, 58 000 bosparare och närmare 470 bostadsrättsföreningar. HSB Stockholm bygger, förvaltar och arbetar aktivt för att skapa ett gott boende åt våra medlemmar. Vi finns i 16 kommuner i Stockholms län: Danderyd, Ekerö, Haninge, Lidingö, Nacka, Norrtälje, Solna, Stockholm, Sundbyberg, Tyresö, Täby, Upplands Bro, Vallentuna, Vaxholm, Värmdö och Österåker.

Fastighetsförvaltning
HSB Stockholm