HSB Skåne förstärker marknadsområde Lund med marknadsområdeschef

10 februari 2021

Sedan ett par veckor tillbaka har HSB Skåne stärkt upp sitt marknadsområde i Lund med ytterligare en marknadsområdeschef, Patrik Persson. Patrik kommer senast från Samhall, där han arbetade som affärschef.

I sin nya roll hos HSB Skåne kommer Patrik framförallt att axla rollen som marknadsområdeschef med inriktning förvaltning och leverans mot kund. Patrik kommer även att ta en tydlig roll som ledare för ett antal fastighetsskötare, förvaltare och ekonomer. Om uppdraget säger Patrik:

– Tjänsten lockade då det var en tydlig inriktning på ledarskapet. Jag gillar att skapa en lagkänsla oavsett var jag är i “laget”. Alla ska känna att man är med och bidrar. Detta ser jag fram emot att skapa, ett team från yttersta delen av organisationen och hela vägen där alla känner sig som en i laget.

De senaste sju åren har Patrik arbetat inom Samhall, först som områdeschef och därefter som affärschef. Innan dess har han arbetat i flera år inom olika former av kommunal regi, framför allt inom handikappomsorg där han har varit både personlig assistent och enhetschef.

– Jag har arbetat hela mitt liv med människor i olika sammanhang och vissa med mer eller mindre svårigheter. Mitt motto är att alla kan om de får krav på sig efter sina förutsättningar. Sätter jag inga krav är det detsamma som att jag inte tror på personen. Och vem vill inte att någon ska tro på dem? säger Patrik.

hsb skåne