Behandling av personuppgifter

Vilka personuppgifter behandlas och vem är mottagare?

Personuppgifter som behandlas är huvudsakligen IP-adress och andra online identifikatorer.

För vilka ändamål behandlas personuppgifterna?

Vilken är den lagliga grunden för behandlingen?

Intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen. Vårt berättigade intresse av att behandla dina personuppgifter med stöd av en intresseavvägning är att kunna ge dig en bra användarupplevelse och att optimera vår webbplats samt att förbättra utplacering av annonser online.

För sådan behandling som vi bedömer faller utanför en intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen är den lagliga grunden för behandling samtycke.

Hur länge lagras personuppgifterna?

Mer information om hur HSB hanterar personuppgifter hittar du här

Om personuppgiftsbehandling som grundar sig på samtycke

Om personuppgiftsbehandlingen grundar sig på den registrerades samtycke har denne rätt att när som helst återkalla detta samtycke. Sådan återkallelse påverkar inte lagligheten i personuppgiftsbehandlingen innan samtycket återkallades.

Ytterligare information

Juristjouren

E-postadress: juristerna@hsb.se

Nu startar HSB försäljningen av brf Ridderstad, 47 nya bostadsrätter i Berga Park i Linköping

10 februari 2021

Förra veckan säljstartades den sista etappen med bostadsrätter i HSBs kvarter i Berga Park. I kvarteret finns tidigare slutsålda brf Panorama med 54 bostadsrätter och Bäcken med 52 hyreslägenheter.

- Berga är en spännande stadsdel och det är så roligt att vara med och utveckla området, vi är flera aktörer som jobbar med att förnya Berga, både med nyproduktion och genom att förädla de befintliga fastigheterna. Det känns helt enkelt rätt att satsa här, säger John Hall, Byggprojektledare på HSB.

HSB brf Ridderstad består av 47 lägenheter om 2-5 rok. Alla lägenheter har uteplats eller balkong varav de flesta är inglasade. Lägenheterna har en modern och noga utvald inredning, vissa har dubbla balkonger några har köksö medan andra har möjlighet till uthyrningsdel med separat ingång och etagevåning. En av lägenheterna på översta planet har en egen takterrass. I flertalet av lägenheterna kan man välja att lägga till- eller ta bort en vägg vilket skapar möjlighet till ett personligt boende som passar många.

Förutom de fina bostäderna finns en gemensam lokal som föreningen kan använda som kombinerat styrelserum och övernattningsrum. Här finns också den gemensamma relaxen med dusch och bastu. Till varje bostadsrättshavare kommer det även ingå ett medlemskap i en bilpool.

Som en del av HSBs hållbarhetsarbete kommer brf Ridderstad att få solceller på taket och miljöcertifieras enligt Miljöbyggnad.

- HSB brf Ridderstad får en tydlig prägel av sin glasfasad mot infarten till kvarteret och sina många trädetaljer som är insprängda i den ljusa putsfasaden. Våra fina fyror är väldigt eftertraktade, både av barnfamiljer och par mitt i livet som flyttar från villan. Sen så har vi alltid en stor efterfrågan på både små och stora tvåor, avslutar John Hall.

Fakta HSB brf Ridderstad
Antal rum: 2 - 5 rum och kök