Behandling av personuppgifter

Vilka personuppgifter behandlas och vem är mottagare?

Personuppgifter som behandlas är huvudsakligen IP-adress och andra online identifikatorer.

För vilka ändamål behandlas personuppgifterna?

Vilken är den lagliga grunden för behandlingen?

Intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen. Vårt berättigade intresse av att behandla dina personuppgifter med stöd av en intresseavvägning är att kunna ge dig en bra användarupplevelse och att optimera vår webbplats samt att förbättra utplacering av annonser online.

För sådan behandling som vi bedömer faller utanför en intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen är den lagliga grunden för behandling samtycke.

Hur länge lagras personuppgifterna?

Mer information om hur HSB hanterar personuppgifter hittar du här

Om personuppgiftsbehandling som grundar sig på samtycke

Om personuppgiftsbehandlingen grundar sig på den registrerades samtycke har denne rätt att när som helst återkalla detta samtycke. Sådan återkallelse påverkar inte lagligheten i personuppgiftsbehandlingen innan samtycket återkallades.

Ytterligare information

Juristjouren

E-postadress: juristerna@hsb.se

Nu flyttar de första köparna in i HSB brf Blanka

02 mars 2021

Nu har nybyggda HSB brf Blanka börjat fyllas av förväntansfulla boende. Men än finns några lägenheter kvar i HSB Göteborgs nya fastigheter i Lindholmshamnen.

Hållbart och med utmanande arkitektur, så beskrivs husen som ligger precis vid kajen i Lindholmshamnen, som med sin starka identitet knyter an till områdets historia. HSB Göteborgs brf Blanka består av 122 moderna lägenheter som är ritade av arkitekten Gert Wingårdhs kontor. Inflyttningen sker i etapper under första halvåret 2021 och i dagsläget finns det 12 lägenheter kvar till försäljning i projektet.

– Det känns fantastiskt kul att välkomna köparna till brf Blanka och bidra till att utveckla boendemiljön i Lindholmshamnen, säger Christoffer Jonsson, säljare HSB Göteborg.

Stadsdelen är ett av Göteborgs mest expansiva – med en internationell atmosfär som präglas av forskning och utveckling. Men som inte längre bara domineras av kontor och industri. Den här typen av urban stadsdel har länge saknats i Göteborg och är något många göteborgare efterlyst.

– Det här ett intressant område och läget är riktigt bra precis vid vattnet. De som flyttar in i brf Blanka kommer att bo i en stadsdel som verkligen är på frammarsch och som framöver kommer att fyllas med service, skolor och barnomsorg, restauranger med mera, säger Christoffer Jonsson, säljare på HSB Göteborg.

Öppna planlösningar och högt i tak
Bostäderna har en stor variation av öppna planlösningar och en takhöjd på 2,60 meter som lägst. De flesta lägenheter har minst en balkong eller uteplats. Husen har också ett tydligt hållbarhetsfokus och har byggts enligt miljömärkning Svanen.

Förutom spännande och hållbar arkitektur har brf Blanka ett utpräglat cykelfokus. Föreningen har en helt egen cykellounge; en gemensam lokal där den som vill både kan förvara och reparera sin cykel, eller bara ta en kopp kaffe i soffan och hänga med grannarna. Här erbjuds också möjligheten att låna eldrivna lådcyklar från den gemensamma cykelpoolen.

På den lugna innergården finns pergolor, lekplats och odlingar för de boende. I föreningen finns också övernattningslägenhet, gemensamhetslokal med uteplats och ett genomtänkt miljörum.

I brf Blanka genomfördes också det framgångsrika pilotprojektet HSB Dela, där 23 lägenheter såldes inom ramen för projektet, som är en ny modell för bostadsfinansiering där unga bosparare erbjuds ett upplägg där de äger halva lägenheten och HSB halva.

För mer information:
Jens Holmberg, PR- och kommunikationsansvarig HSB Göteborg
jens.holmberg@hsb.se

HSB Göteborg är ett kooperativt bostadsföretag som verkar från Lysekil i norr till Kungsbacka i söder. Vi erbjuder nyproducerade bostadsrätter i attraktiva områden, hyreslägenheter, ett fördelaktigt bosparande och ett heltäckande förvaltningsutbud för bostadsrättsföreningar och fastighetsägare. Vi tror att det goda boendet skapas genom välskötta hus, trygg boendeekonomi och god gemenskap. 2020 valdes HSB till bostadsbranschens mest hållbara varumärke – för tredje året i rad!

Idag är det över 74 000 medlemmar som tillsammans äger HSB Göteborg och som demokratiskt beslutar om verksamheten. Detta skiljer HSB från andra och ger våra medlemmar möjlighet att utveckla sitt boende till något unikt och givande.