HSB Malmö tar sats för sitt arbete mot en hållbar framtid – utser Hållbarhetschef

29 oktober 2021

HSB Malmö har jobbat aktivt med hållbarhet under lång tid och Maria Nilsson haft titeln Hållbarhetskoordinator. För att organisationen skall få ett ännu tydligare fokus blir hon Hållbarhetschef från 1 november.

– Med rollen får vi en större styrka i hur vi diskuterar frågorna, och arbetar vidare med våra möjligheter inom området, säger vd Michael Carlsson.

– Det är jätteroligt att vi gör rollen tydligare och satsar på hållbarhetsfrågor. Genom detta kan vi få med hållbarhet tidigt i våra diskussioner, säger Maria Nilsson.

Bland utmaningarna som HSB Malmö ser inom området är att inte enbart blint fokusera på klimatet, utan att förändra tankesätt och att göra hållbarhet till en del av samtliga medarbetares vardag.

– Det är inte jag som ska få detta att hända, utan det är vi inom hela organisationen som gör det tillsammans, säger Maria.

För mer information om HSB Malmö:
hsb.se

HSB Malmö är en ekonomisk förening som ägs av 50 000 medlemmar – enskilda personer och bostadsrättsföreningar. Vi erbjuder medlemskap, hyreslägenheter och nyproducerade bostadsrätter samt förvaltningstjänster. Våra medlemmar har bland annat möjlighet att bospara samt ta del av utbildningar och löpande rådgivning. Vår verksamhet finns i Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge.