HSB bygger 87 bostadsrätter i centrala Skellefteå

10 november 2021

HSB planerar att bygga bostadsrättslägenheter i centrala Skellefteå, där Södra Järnvägsgatan möter Repslagargränd. HSB brf Guldläge rymmer 87 bostadsrätter med tillgång till både hiss och garage i huset samt gemensam bastu/relax och övernattningslägenhet. Säljstarten sker torsdagen den 11 november.

HSB brf Guldläge omfattar två bostadshus om totalt 87 bostadsrätter om 1-5 rum och kök mellan 28-148 kvm. Lägenheterna får ljusa öppna planlösningar, bra förvaring, balkong samt bekväm tillgång till hiss och parkeringsgarage. Ett par av de större lägenheterna får en egen, generös terrass.

– HSB brf Guldläge är ett kvalitetsboende som vi är stolta att erbjuda bosparare, medlemmar och övriga intressenter, säger Mattias Lundström, vd HSB Norr. Det är tydligt att projektet väcker mycket stort intresse och att säljstarten är efterlängtad.

Bostadsrättsföreningen rymmer även gemensamma ytor som bastu/relax/styrelserum samt övernattningslägenhet. De båda husen binds samman av en innergård med lekytor, sittytor, pergola samt ett glasat växthus. På taket byggs solceller som bidrar till både energiförsörjning och till målet att certifiera enligt Miljöbyggnad Silver.

Säljstarten för HSB brf Guldläge sker digitalt via hsb.se torsdagen den 11 november. Mäklare är Svensk Fastighetsförmedling. När 30 % av lägenheterna är sålda kommer byggnationen av HSB brf Guldläge att starta.

Kontaktpersoner:
Mattias Lundström, vd HSB Norr, 070-313 36 00, mattias.lundstrom@hsb.se
Markus Lind, projektledare HSB ProjektPartner, 072-218 64 68, markus.lind@hsb.se

Fakta om HSB brf Guldläge
Antal bostäder:87