Behandling av personuppgifter

Vilka personuppgifter behandlas och vem är mottagare?

Personuppgifter som behandlas är huvudsakligen IP-adress och andra online identifikatorer.

För vilka ändamål behandlas personuppgifterna?

Vilken är den lagliga grunden för behandlingen?

Intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen. Vårt berättigade intresse av att behandla dina personuppgifter med stöd av en intresseavvägning är att kunna ge dig en bra användarupplevelse och att optimera vår webbplats samt att förbättra utplacering av annonser online.

För sådan behandling som vi bedömer faller utanför en intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen är den lagliga grunden för behandling samtycke.

Hur länge lagras personuppgifterna?

Mer information om hur HSB hanterar personuppgifter hittar du här

Om personuppgiftsbehandling som grundar sig på samtycke

Om personuppgiftsbehandlingen grundar sig på den registrerades samtycke har denne rätt att när som helst återkalla detta samtycke. Sådan återkallelse påverkar inte lagligheten i personuppgiftsbehandlingen innan samtycket återkallades.

Ytterligare information

Juristjouren

E-postadress: juristerna@hsb.se

Pressinbjudan: första spadtaget HSB brf Ramselyckan

25 november 2021

I Öjersjö strax utanför Göteborg byggstartar nu HSB brf Ramselyckan - 81 bostäder fördelade på 16 småskaliga och vackra trähus. Den 1 december klockan 11.00 är det dags att ta första spadtaget för projektet och HSB Göteborg välkomnar medier att medverka vid detta tillfälle.

– I brf Ramselyckan har vi tagit fasta på de vackraste delarna av klassisk trähusbebyggelse och återskapat dem i modern tappning. Här bor man strax utanför stan med det lilla extra vad gäller läge, storlek och känsla, säger Lena Josgård, affärsområdeschef fastighetsutveckling, HSB Göteborg.

HSB Göteborg bygger 81 bostadsrätter – tvåor, treor och fyror med generös takhöjd och stora ljusinsläpp i brf Ramselyckan. Här finns också det uppmärksammade och populära initiativet HSB Dela, med syfte att få in fler unga på bostadsmarknaden. Fem procent av lägenheterna är HSB Dela-lägenheter och det innebär att HSB går in och delar på köpet tillsammans med en ung bostadsköpare.

Första spadtaget brf Ramselyckan

När: 1 december kl. 11.00

Plats: Brf Ramselyckan, Brase-Emmas väg. Infart från Nya Öjersjövägen

Medverkande:

Lars Göran Andersson, vd HSB Göteborg

Lena Josgård, affärsområdeschef fastighetsutveckling HSB Göteborg

Stefan Wegner, regionchef Veidekke

Marith Hesse (M), kommunstyrelsens ordförande, Partille kommun

Johanna Bocian Östberg, arkitekt, Okidoki Arkitekter

Bengt Kjellberg, ordförande byggande brf Ramselyckan

Meddela gärna om ni vill delta på evenemanget. Det kommer att finnas möjlighet att ställa frågor till representanterna från respektive organisation.

Parkering
    Eftersom brf Ramselyckan ligger vid en stor byggarbetsplats är parkeringsmöjligheterna begränsade. Platsen där själva spadtaget kommer att ske ligger en bit in i området där brf Ramsleyckan ska byggas. Det finns tyvärr ingen möjlighet att köra med bil hela vägen fram. Det kommer att finnas skyltning på plats.

Varmt välkomna!

HSB Göteborg är ett kooperativt bostadsföretag som verkar från Lysekil i norr till Kungsbacka i söder. Vi erbjuder nyproducerade bostadsrätter i attraktiva områden, hyreslägenheter, ett fördelaktigt bosparande och ett heltäckande förvaltningsutbud för bostadsrättsföreningar och fastighetsägare. Vi tror att det goda boendet skapas genom välskötta hus, trygg boendeekonomi och god gemenskap. 2020 valdes HSB till bostadsbranschens mest hållbara varumärke – för tredje året i rad!

Idag är det över 74 000 medlemmar som tillsammans äger HSB Göteborg och som demokratiskt beslutar om verksamheten. Detta skiljer HSB från andra och ger våra medlemmar möjlighet att utveckla sitt boende till något unikt och givande.