Trygghetsvandring i Kristianstad med fokus på dialog

07 december 2021

Den 14 december anordnas en trygghetsvandring i Odal- och Charlottsborgsområdet i Kristianstad. Syftet är att öppna upp för dialog runt tryggheten i de båda områdena. Bakom vandringen står bland andra HSB Skåne.

Till vandringen är såväl boende som andra representanter i de båda områdena inbjudna. Under kvällen kommer fokus att vara på dialog runt de plaster som passeras och hur dessa platser uppfattas. Initiativet till trygghetsvandringen är taget av HSB Skåne tillsammans med andra trygghetsskapande aktörer i de aktuella områdena.

- Som fastighetsägare är det viktigt att de som bor och verkar i närområdet känner trygghet där de vistas. Trygghetsvandringen går väl i linje med våra kärnvärden och med vårt arbete att skapa trygga boendemiljöer där människan innanför tröskeln mår bra, säger Anne Siivola, bosocial chef på HSB Skåne.

Under vandringen hoppas aktörerna få fram många synpunkter och förbättringsförslag som sedan kan arbetas vidare med. Vandringen startar vid Odalkyrkan tisdagen 14 december klockan 17.30 och beräknas vara klar med återsamling på samma plats cirka klockan 19.30.

hsb skåne