Bredband, Tv och streaming

Gruppanslutningsavtal med Telenor

Följande ingår i avtalet:

·      Kostnad 165 kr/mån per lägenhet

·     Bredband upp till 1000/1000 Mbit/s

·     Tv Bas Plus, 30-tal HD-kanaler + Telenor Stream

·     Telenor serviceavtal

·     Hårdvara: lån av wifi-router och TV-Hubb.

Aktivera Telenor Stream här: www.telenor.se/stream

 

Telenor Kundtjänst har två telefonnummer.

Tel. 020-015 90 02 är ett specialnummer för föreningar som har en gruppanslutning. Agenterna vet om när man ringer på specialnumret att man har en gruppanslutning.

 

Tel. 020-222 222 är den allmänna kundservicen. Då kan det vara både mobil, bredband och tv frågorna handlar om. Det är också dit man ringer om man ska flytta.

 

 

·       Nya kunder kan registrera sig genom att surfa in på www.telenor.se/gruppanslutning eller kontakta Telenor Kundservice tel. 020-015 90 02 för att beställa sin utrustning. Vid beställning uppger ni Lantmäteriets lägenhetsnummer (fyra siffor). Numret hittar ni på anslagstavlan i trapphuset.

 

·       Vid tekniska problem eller om det är något fel på utrusningen, så gör boende en felanmälan till Telenor Kundservice på tel. 020-015 90 02.

 

·       Om ni flyttar från er bostad, ringer ni in till tel. 020-222 222. Då hjälper Telenor er att avsluta ert abonnemang och att skicka tillbaka er lånade utrustning.

 

 

Om ni klickar på länkarna nedan, så kan ni läsa hur ni kommer igång med bredband och tv-hubb.

 

https://www.telenor.se/support/fast-bredband/surfa-nu/kom-igang-med-ditt-bredband/

 

 

https://www.telenor.se/support/tv-och-stream/kom-igang/box/telenor-tv-hubb/sa-har-installerar-du-din-tv-hubb/

Längst ner på sidan hittar ni även en bild på fjärrkontrollen till TV-hubben.