Felanmälan – så gör du

Har något gått sönder i fastigheten eller i gemensamma utrymmen? Här hittar du information om hur du enkelt gör en felanmälan – och vad du ska tänka på innan du kontaktar oss.

Allmän varning

📥 Gör en felanmälan
Använd vår digitala tjänst för att skicka in en felanmälan:

Länk till Felanmälan

Du kan exempelvis anmäla:
– Trasig belysning i trapphus eller förråd
– Problem med hiss, tvättstuga eller ventilation
– Läckor, fuktskador eller trasiga dörrar
– Skador på soprum eller andra gemensamma ytor


📌 Viktigt att tänka på:

🔧 Akuta fel
Ring direkt – gör inte en digital anmälan!

Vardagar 07.00–16.00: Fastighetsskötare Mattias, 📞 010-451 30 71

Övrig tid: HSB Fastighetsjour, 📞 010-451 30 60

🏠 Fel i din lägenhet
Du ansvarar själv för vissa delar i din bostad. Kontrollera stadgarna eller kontakta styrelsen vid osäkerhet.

📝 När du gör en anmälan – tänk på att:

Beskriva felet tydligt (ex: ”Trapphus B, vån 2, trasigt lysrör”)

Ladda upp bild om möjligt

Lämna kontaktuppgifter så vi kan återkoppla


📬 Vad händer efteråt?
Anmälan går till fastighetsskötaren eller föreningens ansvariga. Du får en bekräftelse, och ärendet hanteras så snart det är möjligt – baserat på ärendets prioritet.

Tack för att du hjälper till att hålla vår fastighet i gott skick!