Porttelefoner & taggar

Sommaren 2021 fick husen nytt system med porttelefoner. Systemet ringer upp din telefon (till det nummer du har angett till styrelsen).

För att kunna öppna entrédörren så får du ett telefonsamtal, vi förslår att ni lägger till det nummret som en kontakt i adressboken. Spärrar ni numret så ringer inte porttelefonen upp till din telefon.

För att öppna entrédörren så trycker ni på nr 5 på er knappsats.

Du kan ändra ditt telefonnummer med dator eller mobil på APTUS PORTAL detta gör du under inställningar

Av säkerhetsskäl behöver du alltid använda din nyckeltagg för att komma in i husen. Det är ditt ansvar som medlem att se till att de personer (ex. Hemtjänst, nära anhöriga) som behöver komma in till dig har en nyckeltagg. 

Beställning av nya taggar eller spärr av en tagg

I grunden har varje medlem 3 taggar. Finns medlemmar som har behov av fler än 3 taggar har dessa fått fler än 3 taggar vid övergången till Locksafe september 2025. Behöver medlemmar fler taggar därefter kontaktar medlemmen själv Locksafe; info@locksafe.se och uppger BRF, lägenhetsnummer (1-76) namn och adress samt hur många taggar denne önskar beställa. 

Om en medlem skulle tappa bort en tagg ska denne också kontakta Locksafe och be dem spärra taggen så att vi minskar risken för eventuella inbrott. 

Kostnad för ny tagg oavsett anledning är september 2025: 300kr och faktureras av Locksafe i samband med att de skickar ut en ny tagg via posten. (Locksafe begär en kvittering att brevet kommit fram inom normalt 1,5 vecka).

Locksafe hanterar kontakten med externa kunder som är beroende av att ha en tagg tex: posten