HSB bygger 30 bostadsrättslägenheter i brf Bryssel i Örnsköldsvik

09 mars 2020

HSB planerar att bygga 30 bostadsrättslägenheter på Fabriksgatan i Örnsköldsvik. Lägenheterna omfattar 2-4 rum och kök och samtliga får balkong, tillgång till hiss och parkering i huset samt till en upphöjd grön innergård. Säljstarten sker onsdagen den 11 mars.

– Med brf Bryssel kan vi erbjuda ett attraktivt boende för bosparare, medlemmar och övriga intressenter, säger Anders Wallner, vice vd HSB Södra Norrland. Det mycket stora intresset för projektet beror säkerligen på det centrala läget i kombination med de attraktiva lägenheterna.

Brf Bryssel är HSBs första nybyggnadsprojekt med bostadsrätter i Örnsköldsvik sedan 1986. Totalt ska 30 lägenheter byggas i ett flerbostadshus längs med Fabriksgatan i centrala Örnsköldsvik

De nya bostadsrätterna omfattar 2-4 rum och kök mellan 55-104 kvm, med genomtänkta planlösningar, balkonger (vissa lägenheter har två balkonger), tillgång till hiss och parkering i huset samt en upphöjd grön innergård. På gården finns även föreningens gemensamhetslokal/övernattningslägenhet för möten, kalas och övernattande gäster.

– Säljstarten av brf Bryssel är ett perfekt tillfälle för den som vill bo mitt i stan, med närhet till havet och med alla de fördelar som följer med ett nybyggt boende, säger Anders Wallner, vice vd HSB Södra Norrland.

Försäljningen av lägenheterna sker genom Fastighetsbyrån. När 30 % av lägenheterna är sålda kan byggnationen av brf Bryssel starta.

Press är välkommen till säljstarten

Datum och tid: onsdag 11 mars, kl. 18-19

Plats: Elite Plaza Hotel & Arken konferens Örnsköldsvik, Hotellgatan 9.

Kontaktpersoner:
Anders Wallner, vice vd HSB Södra Norrland, 070-641 04 67, anders.wallner@hsb.se
Andreas Bergman, projektledare, HSB ProjektPartner, 070-225 69 99, andreas.bergman@hsb.se

Fakta om HSB brf Bryssel

• Bostäder: 30 lägenheter om 2-4 rok
  • ​Storlekar: 55-104 kvm
  • Antal våningar: Sex våningar, varav fem bostadsplan.
  • Byggstart: prel. kvartal 3, 2020
  • Inflyttning: prel. kvartal 3, 2022