Bredband & TV

Bredband, TV och telefoni

Din bostad är ansluten till Skövde Stadsnät via GlobalConnect som är kommunikationsoperatör av bredbandstjänster och erbjuder er ett öppet nät, där det är ni själva som väljer den eller de tjänster som passar just er. Besök GlobalConnects öppna nät här och titta närmare på deras utbut av Internet, TV och telefoni. Där kan ni jämnföra mellan alla olika tjänsteleverantörer och deras tjänster.

Global connect – här beställer du tjänster!

TV basutbud

Som boende i Brf Vallsängen har du möjlighet att teckna ett avtal med Allente om en kostnadsfri TV-tjänst med 18 TV-kanaler inklusive TV-box.

Gör så här
1.Gå in på globalconnect.se/skovdestadsnat.
2.Skriv in din adress och välj ditt lägenhetsnummer.
3. Klicka på "Beställ tjänster"
4.Välj Allente som tjänsteleverantör och filtrera på TV.
5.Välj sedan Grundpaketet Basic som är kostnadsfritt.
Streamingtjänster & tv-kanaler i ett paket - Allente

Annan TV-tjänst

Önskar du beställa TV-tjänst och kanaler från någon annan TV-leverantör så beställer du dessa tjänster separat. Som boende står du tjälv för kostnaden för det TV-utbudet. Ett abonnemang tecknas direkt mellan dig och den leverantör du väljer via Global Connect. Information om uppkopplingshastigheter, priser samt teknik och support får du från respektive leverantör. 

Supporthjälp

TV- och telefonitjänster, går att beställa men inte aktivera via portalen eftersom dessa tjänster kräver en telefonidosa och TV-box för att fungera. Beställ gärna dessa tjänster direkt från den leverantör du vill ha och gör det i god tid då det kan ta 10 arbetsdagar eller mer innan dosa och TV-box levereras. Vid nyinflyttning var noga med att uppge inflyttningsdatum och om du vill få utrustningen skickad till din gamla eller nya adress.

Felanmälan och fakturafrågor

Vid frågor som rör dina tjänster såsom felanmälan, fakturafrågor eller uppsägning så kontaktar du din valda tjänsteleverantör direkt. Kontaktuppgifter hittar du på din beställningsbekräftelse eller faktura.

Vid elavbrott eller problem med tjänst

Om du upplever problem med dina tjänster, exempelvis efter ett elavbrott, kan du behöva starta om din utrustning. Det gör du enklast genom att:

1. Dra ur strömkabeln ur tjänstefördelare, trådlös router, TV-box och telefonidosa.

2. Vänta 10 sekunder

3. Sätt därefter i strömkabeln igen.

Om felet kvarstår efter att utrustningen startats om, felanmäler du berörd tjänst direkt till din tjänsteleverantör.

Hjälp att beställa tjänst

Vill du ha lite hjälp att hitta rätt tjänst och leverantör? SMSa BREDBAND till 72 660 så ringer GlobalConnect upp dig, du kan även kontakta dem direkt på 0200-43 00 00.