HSB Malmö väljer Telia för nytt gemensamt bredbandsavtal

03 december 2019

HSB Malmö var tidigt ute att erbjuda bostadsrättsföreningar bredband och skapade för tjugo år sedan Bolina, ett koncept skräddarsytt för medlemsföreningarna. Nu lanseras Bolina 3.0, som är ett helt nytt kollektivt avtal med Telia. För brf:erna innebär det ett förmånligt pris för en helhetslösning med bredband TV och telefoni, samt skräddarsydd support. Dessutom är det 100 procent förnybar el, vilket ger noll utsläpp från driften av nätet.

– Jag är stolt över att kunna presentera ett så otroligt starkt erbjudande till våra medlemmar. Ännu en gång visar vi att gemensamma upphandlingar är kraftfulla, säger Lisa Renntun, chef för Medlem och juridik på HSB Malmö.

Det nuvarande avtalet löper ut vid årsskiftet 2020–2021 och HSB Malmö uppmanar alla sina brf:er att först ta del av Bolina 3.0 innan man förnyar eller tecknar ett nytt bredbandsavtal.

– Vi har gjort en bred upphandling och valet föll på Telia eftersom de erbjuder den bästa helhetslösningen med en outstandig service. De har kraften och viljan att ta hand om våra 25 000 potentiella anslutningar. Dessutom har de ett uttalat hållbarhetsarbete som går helt i linje med HSB Malmös, säger Lisa Renntun.

Syftet med det kollektiva avtalet är att en nyinflyttad bara ska kunna stoppa i sladden och så ska det fungera. Lite på samma sätt som med elen.

Bostadsrättsföreningarna tecknar det nya avtalet på fem år, som innehåller två olika erbjudande till den enskilda medlemmen:

• Bredband (1 000 Mbit/s) för 89 kronor i månaden.
  • Triple Play Telia, ett paket med bredband (250/250 Mbit/s), bredbandstelefoni, trådlös router, TV-paket (mellan) och TV-box för 169 kronor i månaden.
  • Dessutom ingår det kostnadsfri installationshjälp, samt ett unikt telefonnummer till support och en Bolina-avdelning i två Telia-butiker i Malmö.

För mer information om HSB Malmö:
hsb.se

HSB Malmö är en bostadskooperation som ägs av 50 000 medlemmar – främst enskilda personer och bostadsrättsföreningar. Vi bygger, äger och förvaltar fastigheter i Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge.

Våra förvaltningstjänster sträcker sig från ekonomisk administration till tekniska konsulttjänster, för i första hand bostadsrättsföreningar.

Dessutom erbjuder vi våra medlemmar bland annat bosparande, utbildningar och löpande rådgivning. Tillsammans skapar vi det goda boendet.

bolina 3.0
medlemskapet