Bredband

Från v.11 2023 så har vi ett nytt gruppavtal för bredband som ingår i månadshyran.


Internet-leverantör: Bahnhof
Fiberanslutning: Skellefteå Kraft

Hastighet: 250/250 mbit.


Ny router är utdelad till alla lägenheter.

 

 

Problem och felsökning

Får man problem med sin internetanslutning (eller med Bahnhofs router) så kan det bero på flera saker.

 

Kontrollera först på din egen sida.
1. Lyser några lampor på routern? Det ska lysa grönt om det fungerar. Även på väggen ska det lysa grönt. Om inte - prova starta om den och se om du får grönt ljus.
2. Dra ut strömsladden till fiberkonvertern (dosan på väggen), vänta 15 sekunder och sätt i den igen.
3. Du kan också testa med en nätverkskabel direkt från fiberkonvertern på väggen till din dator, om du får internet via den så är felet troligtvis i routern. Starta om den och testa igen.

Har Skellefteå Kraft någon driftstörning på fibernätet? 
https://www.skekraft.se/kundservice/driftinformation/

Fungerar det fortfarande inte efter allt ovan är kollat?
Ring och felanmäl din router till Bahnhof kundtjänst så får de felsöka från sitt håll.
De kommer att vilja att du helst använder deras router.

 

Kontaktuppgifter till Bahnhof Kundtjänst:

 

https://bahnhof.se/privat/kundservice/

Tel: 010-510 00 00


När ni ringer, tryck 1 för boende i bostadrättsförening.

 


Tilläggstjänster

Vill man lägga till tjänster som tex: snabbare fiberuppkoppling, TV eller IP-telefoni eller något annat som du tycker saknas i föreningens grupp-avtal, så gör du detta enkelt via Skellefteå Krafts Bredbandsportal.

*  Gå till https://www.skekraft.net/.

*  Skapa en användare och logga in.

*  Välj bland flera olika leverantörer och tjänster.

*  Du betalar detta separat via faktura.