Kontaktvägar

Här hittar du en sammanfattning av vart du som medlem vänder dig i olika frågor.

Norrskenet - fastighetsskötsel och vicevärd

 De är din främsta kontakt för praktiska frågor i vardagen och när något behöver åtgärdas.

Du kontaktar Norrskenet dagtid för:

  • Felanmälningar när något inte fungerar i lägenheten eller fastigheten (värme, vatten, lås, belysning, gemensamma utrymmen, utemiljö m.m.)
  • Problem i tvättstuga, kvarterslokal eller miljöhus
  • Störningsärenden 
  • Frågor där du är osäker på vem som ansvarar

Norrskenet har även jourtelefon vid akuta problem utanför ordinarie arbetstid. 

HSB Norr – medlems- och boendeservice

HSB Norr hanterar föreningens administrativa frågor.

Du kontaktar HSB för:

  • Medlemskap
  • Nycklar
  • Parkering och förrådsfrågor
  • Avier och betalningsfrågor
  • Mitt HSB-support

Styrelsen

Styrelsen ansvarar för föreningens beslut, regler och långsiktiga frågor.

Du kontaktar styrelsen när:

  • Du söker renoveringstillstånd
  • Du har frågor om föreningens riktlinjer eller beslut
  • Du vill lämna synpunkter, idéer eller förbättringsförslag
  • Du lämnar in en motion
  • Du ansöker om andrahandsuthyrning
  • Du vill engagera dig i grupper eller föreningsarbete

 

👉 Aktuell kontaktinformation finner du under Service och kontakt.