Behandling av personuppgifter

Vilka personuppgifter behandlas och vem är mottagare?

Personuppgifter som behandlas är huvudsakligen IP-adress och andra online identifikatorer.

För vilka ändamål behandlas personuppgifterna?

Vilken är den lagliga grunden för behandlingen?

Intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen. Vårt berättigade intresse av att behandla dina personuppgifter med stöd av en intresseavvägning är att kunna ge dig en bra användarupplevelse och att optimera vår webbplats samt att förbättra utplacering av annonser online.

För sådan behandling som vi bedömer faller utanför en intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen är den lagliga grunden för behandling samtycke.

Hur länge lagras personuppgifterna?

Mer information om hur HSB hanterar personuppgifter hittar du här

Om personuppgiftsbehandling som grundar sig på samtycke

Om personuppgiftsbehandlingen grundar sig på den registrerades samtycke har denne rätt att när som helst återkalla detta samtycke. Sådan återkallelse påverkar inte lagligheten i personuppgiftsbehandlingen innan samtycket återkallades.

Ytterligare information

Juristjouren

E-postadress: juristerna@hsb.se

Förändringar i HSB Norrs styrelse och utdelning av kundbonus

25 maj 2018 Vid HSB Norrs föreningsstämma i Luleå den 24 maj avtackades Helena Markgren från Skellefteå som lämnar sitt uppdrag som ordförande för att gå vidare mot nya uppdrag. Till ny ordförande valdes Thomas Björk från Luleå. Thomas som suttit tre år i HSB Norrs styrelse har ett förflutet bland annat som vd i Coop Norrbotten, i Plannja AB och i Norrbottens lantmän.

Gabriella Rymark från Skellefteå valdes in som ny ledamot i styrelsen. Gabriella är verksam i IUC Norr med ansvar för Industriell utveckling i Västerbotten.

De drygt 50 närvarande distriktsrepresentanterna fick under stämman ta del av den goda nyheten att en kundbonus på 2,6 miljoner kommer att delas ut till alla medlemsföreningar som är trogna kunder och som på så sätt bidragit till det goda resultatet.

– Det går bra nu. Trots att vi satsar proaktivt framåt och investerar för att möta medlemmarnas krav på digitala lösningar och kvalificerade förvaltningstjänster så gör vi ett resultat som uppfyller kriterierna för att kundbonus ska delas ut, säger HSB Norrs nytillträdde ordförande Thomas Björk.

Efterfrågan på nyproducerade lägenheter har de senaste åren varit hög och är en av orsakerna till det goda resultatet enligt Thomas Björk. HSB Norr har under året haft nära 500 lägenheter i produktion och inflyttning i tre bostadsrättsföreningar i Umeå, Skellefteå och Luleå och har dessutom färdigställt ett projekt med hyresrätter på Malmudden i Luleå.

Under slutet av 2017 har en avmattning skett på bostadsmarknaden. Under föreningsstämman fick delegaterna möjlighet att lyssna till föredrag både från HSB Riksförbunds vd Pernilla Bonde och Ingrid Wallin Johansson från Swedbank som pratade om Bostadsmarknaden, både ur ett makroekonomiskt och ett HSB-perspektiv.

KONTAKTPERSONER

Mattias Lundström, vd HSB Norr, 070-313 36 00, mattias.lundstrom@hsb.se
Thomas Björk, ordförande HSB Norr, 070-606 85 61, thomas@tbmanagement.se

OM HSB NORR

HSB Norr är den nordligaste av HSBs regionföreningar med ett verksamhetsområde som sträcker sig från Umeå i söder till Kiruna i norr. Föreningen ägs av nära 36 000 enskilda medlemmar och 280 bostadsrättsföreningar. HSB Norr arbetar med allt från att bygga, äga och förvalta bostäder till utbildning och löpande rådgivning för både bostadsrättsföreningar och privata fastighetsägare. HSBs uppdrag är att i samverkan med medlemmarna skapa vad vi kallar Det Goda Boendet – goda bostäder, välskötta hus, trygg boendeekonomi och en god boendegemenskap. Eftersom det är medlemmarna som äger HSB är det också de som demokratiskt beslutar om verksamheten och ges chansen att utveckla sitt boende till något unikt och givande.

hsb norr