Godkänt bygglov för HSB brf Nätet i Lund

13 november 2018

Torsdagen 8 november blev det klart att bygglovet för HSB brf Nätet är godkänt. HSB Brf Nätet kommer att bestå av fyra huskroppar som tillsammans utgör 80 lägenheter.

I och med det godkända bygglovet kan försäljningen av bostadsrätterna påbörjas. Det finns en gedigen intressentlista och under de två tidigare informationsmöten som hållits har det inkommit flera intresseanmälningar för specifika lägenheter. Fram till 11/11 hade bosparande medlemmar möjlighet att utnyttja sin förtur.

– Vi ser nu fram emot att komma igång med sista etappen i Arenaparken. Med våra två projekt HSB brf Nätet och de kommande hyresrätterna i kvarter Målet avslutar vi utformningen av hela området, säger Caroline Sellström, affärsområdeschef för marknad och medlem på HSB Skåne.

HSB brf Nätet kommer att ligga i infarten till Arenaparken. Husen som gränsar ut mot Stattenavägen kommer att ha fem våningar vardera och de övre våningarna erbjuder dig som boende en skön utsikt över Lunds takåsar och Stadsparken. Husen som ligger innanför blir fyra våningar höga. Storleken på lägenheterna kommer att variera från 2–4 rum och kök på 40–106 kvadratmeter. I stort sett alla lägenheter kommer att ha tillgång till balkong eller uteplats.

I HSB brf Nätet erbjuds ett modernt och bekvämt boende i nybyggda lägenheter med god tillgänglighet, öppen planlösning och generösa ljusinsläpp. Lägenheterna har stort fokus på ytsmarthet där personlighet och flexibla planlösningar är ledorden. Formen på husen som kommer att byggas har också bidragit till att skapa bra planlösningar som ger de boende en möjlighet att välja hur rummet ska användas.

Projektet byggs i enlighet med Miljöbyggnadsklass Silver som borgar för låg energiförbrukning, godkända byggmaterial och bra boendemiljö. Första spadtaget är beräknat att tas under första kvartalet 2019.

Byggfakta

Arkitekt: Carsten Andersson Arkitekter AB