Felanmälan

Här finns kontaktuppgifter till felanmälan och ifall något akut inträffar.

Viktigt! Tänk på att du som medlem ansvarar för ett visst underhåll i din lägenhet. Detta regleras genom stadgarna för BRF Alboda. Du kan bli fakturerad för vissa tjänster som du beställer genom felanmälan.

Läs viktig information om ditt ansvar som medlem vid felanmälan och underhållsskyldighet här.

Felanmälan vardagar dagtid

HSB Stockholm: 010-442 11 00

Du kan även göra felanmälan till HSB på webbplatsen genom att fylla i och skicka in kontaktformuläret

Information om felanmälan från HSB Stockholm hittar du här.

Akut felanmälan vardagar kvällstid och helger

OBS! Akut - är något som absolut inte kan vänta till dagen efter, då du kan göra en vanlig felanmälan. Kom också ihåg att du kan bli fakturerad för tjänster du beställer genom felanmälan och hos jouren.

Jourtelefon: 08-695 00 00

Skadedjur

Om du har du drabbats av skadedjur, gör felanmälan på föreningens försäkring hos Anticimex.

Växel skadeanmälan 075-245 10 00 (telefontid 07.00 - 18.00). Informera Anticimex att det är ett radhusområde för i annat fall hänvisar de till att någon fastighetansvarig eller någon i styrelsen ska anmäla!

> Läs om föreningens Försäkring

Om du behöver stänga av vattnet

Det är tre kranar som du ska stänga av om behov uppstår. Du hittar kranarna i uteförrådet närmast husväggen till WC – inkommande varmt och kallt vatten och en för varmvattenreturen som sitter högre upp (och kan vara svår att se). Notera att de kranar som sitter närmast vägen i förrådet också stänger av vattnet för din granne.