1969-1970

Föreningen består av fyra byggnader, de två stora ”bananhusen”, 22:an och ”Villan”.

I ”22:an” finns bl.a. en förskola och under bostadshusen, i den norra delen, finns ett garage i två plan som rymmer ca 350 bilar.
De två bostadshusen med sitt garage liksom 22:an byggdes under åren 1969-1970 och var då Järfällas största bostadsrättsförening. "Villan" på Hästskovägen hyr föreningen ut bl.a. till PRO.

NUTID

Brf Aspnäs är fortfarande en av Järfällas största bostadsrättsförening med sina 530 lägenheter. Föreningen ligger med de två ”bananhusen” på en kulle med milsvid utsikt åt alla håll. På ena sidan ser vi takåsarna över Jakobsberg mot västra Stockholm och på andra sidan Järvafältet med Stockholms siluett i bakgrunden.

En stor rosa glob i fjärran och de två solnedgångsbelysta Tornen i Kista är en fantastiskt vacker syn att beskåda på kvällarna. Luftballonger som svävar omkring oss under vindstilla sommardagar är imponerande att titta på. Aspnäs har fritidsaktiviteter för alla. Barnen kan leka på en stor härlig och bilfri gård mellan "bananhusen" . Gårdens kulle pryds av traktens grannaste julgran på vintern och på sommaren grillar, minigolfar och spelar vi boule. Barnen leker i vår egen fina lekpark, gungar, bygger sandkakor och spelar landbandy. Våra välskötta planteringar på gården och omkring våra hus samt ett stort garage med tvättplatser är annat som vi som bor i Brf Aspnäs är särskilt nöjda med.