Om Föreningen

Brf Boken har ett centralt läge i Viksjö, precis intill Viksjö Centrum. Området är barnvänligt med lekplatser på varje gård. Viksjö är omgivet av naturområden, och det är nära till Mälaren. Det finns en fritidslokal till de boendes förfogande, att nyttjas för bland annat kalas och bjudningar.

Varmt välkommen att titta in hos Brf Boken!

Brf Boken har ett centralt läge i Viksjö, precis intill Viksjö Centrum. Husen färdigställdes 1969 och är en av de äldsta föreningarna i Järfälla.

Föreningen har 282 st välplanerade lägenheter fördelade i 14 st trevåningshus. Lägenheterna är om 1 rok-6 rok. Samtliga är bostadsrätter.

Området är barnvänligt med lekplatser på varje gård. Föreningen har 3 st tvättstugor jämnt fördelade över området. Det finns en fritidslokal till de boendes förfogande, att nyttjas för bland annat kalas och bjudningar.

Viksjö Centrum finns bland annat en välsorterad matbutik, kiosk, postombud, apotek, folktandvård, vårdcentral, skräddare, frisörer, florist, gym, zoo-affär, nyckelservice, kemtvätt, systembolag och flera restauranger.

Det tar ca 5 minuter med buss till Jakobsberg Centrum som har ett stort köpcentrum. Från Jakobsberg finns även anslutningsbussar som åker till Barkarby handelsplats som är ett av norra stor Stockholms största shoppingområden. Från Jakobsberg går pendeltåg till Stockholm city, resan tar 18 minuter.

Viksjö är omgivet av naturområden och det är nära till Mälaren. För den sportintresserade finns till exempel tennishall, sporthall, simhall, fotbollsplaner, golfbana, skidbacke och motionsspår inom räckhåll. Det finns flera förskolor och skolor att välja på i närheten av föreningen.

För den kulturintresserade finns Viksjö bibliotek och teater, där det ofta är utställningar, festivaler och föreläsningar.