HSB brf Byxfickan - urbant boende mitt på torget i Kallhälls centrum

Välkommen till ett boende för dig som ser närhet till grönskande natur och bad som en livskvalitet minst lika viktig som gångavstånd till pendeltåget.

HSB brf Byxfickan har ett unikt läge precis vid torget, mitt i Kallhälls centrum. Det här är så centralt du kan komma i Kallhäll. Här bor du med bra service och småstadskänsla på hemmaplan samtidigt som du enkelt tar dig in till centrala Stockholm med pendeln. Den nya pendelstationen ligger smidigt till precis på andra sidan torget.

Lägenheter i olika storlekar
HSB brf Byxfickan blir 11 våningar högt och får 77 nya bostadsrätter. För att matcha flera olika behov byggs lägenheterna i flera olika storlekar. Här blir det allt från ettor till fyror, med störst fokus på yteffektiva ettor, minitvåor och tvåor. Med enkla lösningar nyttjas mindre lägenheter på få kvadratmeter som om de vore större lägenheter. Varje kvadratmeter är väl genomtänkt och planeringen öppen och smart för att skapa ljus och rymd. Takhöjden är extra generös och det är 2,7 meter från golv till tak.

Spännande arkitektur
HSB brf Byxfickan byggs som en solid huskropp, som arkitektoniskt gestaltas som en uppbruten volym för att huset ska uppfattas som mer småskaligt än vad det faktiskt är. Med skiftande fasadmaterial och våningshöjder, från åtta till elva våningar, har arkitekterna skapat en illusion av flera sammanslagna huskroppar.

Härlig utsikt
I ett högt hus som HSB brf Byxfickan blir utsikten självklart en av de största fördelarna. Större lägenheter har fönster i flera väderstreck och de som väljer lägenheter högt upp i huset kan njuta av en vidsträckt vy över Kallhälls skogsbeklädda omgivningar och Mälarens gnistrande vatten. Huskroppen har en fri placering som bidrar till att lägenheterna blir extra ljusa och insynsskyddade. Lägenheterna har uteplats, balkong alternativt fransk balkong. Men det kanske absolut bästa med HSB brf Byxfickan är den härligt stora gemensamma takterrassen på plan 9. Här har man härlig utblick över området och Mälaren i sydväst. Med stor plats att umgås med grannar och vänner kan du bjuda in till trevliga tillställningar och se solen gå ner över vattnet.

Gemensamhetslokal och p-platser
I anslutning till terrassen finns en gemensamhetslokal som står till förfogande för alla boende i föreningen. Mot Kopparvägen byggs ett parkeringsdäck som är gemensamt för HSB brf Byxfickan och HSB brf Pumpen.