Om Brf Fågelsången

Du hittar oss precis väster om Jakobsbergs pendeltågsstation i Järfälla kommun. Föreningen bildades för 50 år sedan och är idag en mycket stabil och populär förening.

Fågelsångens närmiljö präglas av tre områden. Det första är det lilla torget på norra delen, där flera små butiker hyr lokaler av föreningen och ger en viss närservice. Jakobsbergskyrkans fasad vetter också mot torget.

Det andra området är den naturligt grönskande bergknallen söder om torget.

Det tredje är den öppna platsen mellan de södra huskropparna närmast Kvarnbacken. Där är en trädgård planterad sedan många år och har restaurerats.

Du kan läsa mer om vår förening under mäklarinformation där texten också riktar sig till dig som är medlem. I övrigt finner du fördjupad information på de olika undersidorna som du når via menyvalen på hemsidan.

Lilla torget på norra delen
    Vy mot bergsknallen från torget
    Jakobsbergskyrkan