Välkommen till Brf Nydal

Brf Nydal är beläget i Berghem, Järfälla, med bara 5-10 minuters promenadavstånd till Järva naturreservat och ca 3 km från Jakobsbergs station.

Föreningen har totalt 163 bostadsrätter.
Av dessa är 36 st radhuslägenheter i 2 våningar med 4 r.o.k. Uteplats på baksidan, samt entré med uteplats mot gränden.
På markplan finns även 6 st lägenheter med 5 r.o.k. och 59 lägenheter med 2 r.o.k. Uteplats finns på baksidan, samt entré mot gränden.
På övre plan med entré på markplan finns 9 st lägenheter med 4 r.o.k samt 53 lägenheter med 3 r.o.k. Dessa lägenheter har balkong.

All mark ägs gemensamt av föreningens medlemmar, men bostadsrättshavaren har nyttjanderätt till uteplatsen och ansvarar för att hålla den i gott skick.

Området är ca 380 m långt i nord-sydlig riktning och har 2 fristående byggnader med två tvättstugor i vardera.
I föreningen finns även en rymlig festlokal, träningslokal, bastu samt samt ett övernattningsrum.

Området är lugnt och barnvänligt, med flera lekparker. I närheten finns både förskolor och grundskolor.