Välkommen till Brf. Orgona i Skälby, Järfälla

Brf. Orgona består av 183 lägenheter av radhuskaraktär i storlekar från 2 r.o.k. på 62 kvm till 5 r.o.k. på 127 kvm. Här finns gemensamma lokaler, t.ex. bastu, tvättstugor, festlokal motionsrum och gästlägenhet.

Föreningen bildades 1982. Det är en stabil och populär bostadsrättsförening.

Bostadsrättsföreningen tillhör HSB Norra Stor-Stockholm och ligger i Järfällas södra kommundel Skälby. Järfälla ligger cirka två mil nordväst om Stockholm och är en modern kommun som har mycket att erbjuda; bra service, vacker natur och närhet till Mälaren.

Orgona är ett bostadsområde med stora grönytor som gränsar mot villakvarter och skogsområden. Trivselfaktorn är hög. Kommunikationerna är goda med täta bussförbindelser till Barkarby och pendeltåget mot Stockholm. På bekvämt avstånd finns också många köpcentrum i varierande storlek ;från lite mindre Viksjö centrum och Åkermyntan med matvarubutiker, restauranger, apotek, vårdcentraler etc till Jakobsberg, Vällingby, Barkarby Handelsplats med bland annat IKEA samt Mall of Scandinavia som ju har enorma utbud av butiker och restauranger.

Länk till: kartor.eniro.se/

All text och bildmaterial på Orgonas hemsida omfattas av lagen om upphovsrätt.