Varmt välkommen med din ansökan!

Ibland behöver lägenheten renoveras eller underhållas lite extra. Vi har fått hjälp av vår förvaltare att få bättre ordning på renoveringarna, det är enhetligt och gäller oss alla. Läs i stadgarna §30-36 vad du får göra - och inte får göra.

I avsnittet Till din hjälp nedan finns ansökan med checklista för utskrift. Den underlättar både för dig, dina grannar och styrelse. 

Lämna in ansökan i god tid. Styrelsen ses ungefär 1 gång per månad, och beslutar om renoveringar.

Skulle renovering bero på t ex skada behöver handläggningstiden ofta vara kortare. Hör av dig till styrelsen så fort du kan med ett mejl, så försöker vi hjälpa till med kortare handläggningstid.

Din renoveringsansökan kan behöva bli behandlad på ett styrelsemöte. Den ska vara godkänd med påskrift av styrelsens fastighetsansvariga innan du får påbörja renovering. Var ute i god tid!

Observera!

Vid leverans och flytt är det du som beställare som är ansvarig för dörrarnas och hissens användning. Uppstår fel gör du en felanmälan till HSB felanmälan. Sker det under en kväll helg kontaktar du ordförande först för att se om felet kan avhjälpas snabbare.

Vatteninstallationer

Föreningen har bekostat och installerat snålspolande kranar, duschmunstycken och blandare. Under årens lopp har det ibland vid renoveringar bytts ut mot icke snålspolande. Vid renovering ska därför var och en se till att skaffa modeller på kökskran och tvättställskran som har en ledad konstantflödesperlator monterad. Se också till att duschmunstycke och slang är anpassade för det.

Kom ihåg att ta ett foto på båda sidorna av dörrmotorn före uppställning av porten!
  • Det är viktigt att dörren återställs, annars fungerar inte dörröppnaren.
    Det är viktigt att dörren återställs, annars fungerar inte dörröppnaren.