Störningsjouren

Avtal med Svenska Störningsjouren fom 2018-09-01

Vår förening är kopplad till en störningsjour. Alla boende i föreningen skall kunna ha ett tryggt boende men ibland uppstår störningsärenden bland de boende i föreningen. Störningarna kan vara av olika art och karaktär, men gemensamt är att de påverkar andra boende, Inte sällan sker detta på kvälls- och nattetid.

För att hantera ärenden av denna typ så är vår förening från och med 2018-09-01 ansluten till en störningsjour.

Detta innebär att man kan ringa årets alla dagar, vardagar mellan kl 20.00-06.00 samt helg kl 17.00-10,00, tel 08-568 214 00 och anmäla ett störningsärende. Utryckning sker dock enbart på de typer av störningsärenden som styrelsen har lämnat besked till larmcentralen om att utryckning får ske på.

Den som ringer larmcentralen måste alltid uppge sitt namn.

Varje utryckning är förknippat med en kostnad för föreningen, därför är det viktigt att enbart beställa utryckning när ett behov verkligen föreligger. Ta kontakt med vederbörande som stör först och främst, hen kanske inte är medveten om att denne stör.

Efter varje utryckning lämnas en skriftlig rapport på ärendet till styrelsen.