Behandling av personuppgifter

Vilka personuppgifter behandlas och vem är mottagare?

Personuppgifter som behandlas är huvudsakligen IP-adress och andra online identifikatorer.

För vilka ändamål behandlas personuppgifterna?

Vilken är den lagliga grunden för behandlingen?

Intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen. Vårt berättigade intresse av att behandla dina personuppgifter med stöd av en intresseavvägning är att kunna ge dig en bra användarupplevelse och att optimera vår webbplats samt att förbättra utplacering av annonser online.

För sådan behandling som vi bedömer faller utanför en intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen är den lagliga grunden för behandling samtycke.

Hur länge lagras personuppgifterna?

Mer information om hur HSB hanterar personuppgifter hittar du här

Om personuppgiftsbehandling som grundar sig på samtycke

Om personuppgiftsbehandlingen grundar sig på den registrerades samtycke har denne rätt att när som helst återkalla detta samtycke. Sådan återkallelse påverkar inte lagligheten i personuppgiftsbehandlingen innan samtycket återkallades.

Ytterligare information

Juristjouren

E-postadress: juristerna@hsb.se

Snart slutsålt i HSB Göteborgs projekt brf Amundö Äng

25 april 2019 HSB Göteborgs projekt brf Amundö Äng i Brottkärr, som består av moderna och prisvärda lägenheter med naturskönt läge, är snart slutsålt. Säljstarten skedde i maj 2018 och i dagsläget är det bara åtta lägenheter kvar till försäljning. De första köparna flyttar in i december 2019.

Bostadsrättsföreningen Amundö Äng som HSB Göteborg bygger i Brottkärr består av 14 småhus med totalt 46 bostadsrätter i varierande storlek. Marken förvärvades redan 1986 men av olika skäl dröjde det 32 år innan bygglovet godkändes och först under 2018 kunde spaden sättas i marken.

– Det har funnits ett stort intresse för våra lägenheter, som med sin omsorgsfulla placering på ängen strax intill Amundön är väldigt attraktiva. Eftersom det varit en utdragen process är det också många som ser fram emot att äntligen flytta in, säger Claudio Agus, säljare HSB Göteborg.

Planen är att de 14 husen med totalt 46 bostadsrätter ska stå klara under 2019 och inflyttningen kommer att påbörjas i december i år och pågå fram till januari 2020. Försäljningen har gått bra och i nuläget kvarstår det bara att sälja åtta lägenheter.

– Småskaligheten och den charmiga omgivningen lockar många. Det är ett modernt och havsnära boende i ett läge som erbjuder både närhet till natur och stad, säger Claudio Agus.

Brf Amundö äng är ett av flera spännande bostadsprojekt som HSB Göteborg har på gång i Göteborgsområdet. I Lindholmshamnen planeras Brf Blanka, på Kvarnbyterassen i Mölndal bygger man brf Mariedahl, i Björkekärr byggs brf Torpaterassen och på Västra Eriksberg finns brf Skaftö. Samtliga projekt finns i dagsläget ute till försäljning.

Fakta brf Amundö Äng
Bostadsrättsföreningen Amundö Äng består av 46 lägenheter på 2-5 rum, i storlekar från 47,5 till 105 kvadratmeter. De är fördelade på 14 tvåvåningshus som delats in i fyra områden med egna gårdar, infarter och bilplatser. Samtliga hus byggs i hållbara material med träfasader i färgskalan svart, grågrön och faluröd. Husen planeras också miljömärkas med Svanen.

För mer information:
Jens Holmberg, PR- och kommunikationsansvarig HSB Göteborg
E-post: Jens.holmberg@hsb.se

HSB Göteborg är ett kooperativt bostadsföretag och verkar från Lysekil i norr till Kungsbacka i söder. Vi erbjuder nyproducerade bostadsrätter i attraktiva områden, hyreslägenheter, ett fördelaktigt bosparande och ett heltäckande förvaltningsutbud för bostadsrättsföreningar och fastighetsägare. Idag är det 70 000 medlemmar som alla äger HSB Göteborg tillsammans. I samverkan skapas Det Goda Boendet – goda bostäder, välskötta hus, trygg boendeekonomi och en god boende gemenskap. Och eftersom det är medlemmarna som äger HSB är det också de som demokratiskt beslutar om verksamheten. Detta skiljer HSB från övriga och ger också medlemmar möjlighet att utveckla sitt boende till något unikt och givande.