Behandling av personuppgifter

Vilka personuppgifter behandlas och vem är mottagare?

Personuppgifter som behandlas är huvudsakligen IP-adress och andra online identifikatorer.

För vilka ändamål behandlas personuppgifterna?

Vilken är den lagliga grunden för behandlingen?

Intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen. Vårt berättigade intresse av att behandla dina personuppgifter med stöd av en intresseavvägning är att kunna ge dig en bra användarupplevelse och att optimera vår webbplats samt att förbättra utplacering av annonser online.

För sådan behandling som vi bedömer faller utanför en intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen är den lagliga grunden för behandling samtycke.

Hur länge lagras personuppgifterna?

Mer information om hur HSB hanterar personuppgifter hittar du här

Om personuppgiftsbehandling som grundar sig på samtycke

Om personuppgiftsbehandlingen grundar sig på den registrerades samtycke har denne rätt att när som helst återkalla detta samtycke. Sådan återkallelse påverkar inte lagligheten i personuppgiftsbehandlingen innan samtycket återkallades.

Ytterligare information

Juristjouren

E-postadress: juristerna@hsb.se

Nytt kontor stärker närvaron i Rinkeby

23 maj 2019 Den 22 maj invigde HSB Stockholm ett nytt områdeskontor i Rinkeby. Kontoret är en del av en långsiktig satsning och ska leda till ökad tillgänglighet och service för HSBs hyresgäster i de 617 lägenheterna på Rinkebysvängen.

– Det nya kontoret är en symbol för vår långsiktiga satsning i området, vilket känns väldigt bra. Det är också en viktig signal till våra hyresgäster, att vi är en hyresaktör som tar ansvar och stannar kvar i Rinkeby, säger Karl-Johan Lindahl, chef för Hyresfastigheter på HSB Stockholm.

Kontoret är placerat i bottenplanet i en av HSBs egna fastigheter. Utöver tio nya arbetsplatser och andra ytor för medarbetare inrymmer det även ett rum för kontraktsskrivning, och en mottagning där hyresgäster kan träffa HSBs fastighetsskötare, förvaltare och administratörer.

– Relationer och det personliga mötet är väldigt viktigt i Rinkeby, och med fler resurser på plats ökar vi vår servicegrad och tillgänglighet. Vi öppnar upp för både bokade och spontana möten, säger Karl-Johan Lindahl.

HSB Stockholm förvärvade fastigheterna på Rinkebysvängen år 2003. Åtta år senare inleddes en omfattande upprustning. En renoveringsprocess som fortfarande pågår och beräknas vara klar år 2021.

– NKI-siffror visar att hyresgästerna är väldigt nöjda, både med själva renoveringsprocessen och slutresultatet vid återflytt. Så gott som alla väljer att flytta tillbaka trots hyreshöjningar, vilket är mycket glädjande, säger Karl-Johan Lindahl.

Se filmen om HSB Stockholms hållbarhetsarbete i Rinkeby.

OM HSB STOCKHOLM
I snart 100 år har vi byggt nya hem att trivas i – anpassade till livets olika skeden. Sedan starten 1923 har vi vuxit till drygt 151 000 medlemmar, 58 000 bosparare och närmare 470 bostadsrättsföreningar. HSB Stockholm bygger, förvaltar och arbetar aktivt för att skapa ett gott boende åt våra medlemmar. Vi finns i 16 kommuner i Stockholms län: Danderyd, Ekerö, Haninge, Lidingö, Nacka, Norrtälje, Solna, Stockholm, Sundbyberg, Tyresö, Täby, Upplands Bro, Vallentuna, Vaxholm, Värmdö och Österåker.

hållbarhet
fastighetsförvaltning