Behandling av personuppgifter

Vilka personuppgifter behandlas och vem är mottagare?

Personuppgifter som behandlas är huvudsakligen IP-adress och andra online identifikatorer.

För vilka ändamål behandlas personuppgifterna?

Vilken är den lagliga grunden för behandlingen?

Intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen. Vårt berättigade intresse av att behandla dina personuppgifter med stöd av en intresseavvägning är att kunna ge dig en bra användarupplevelse och att optimera vår webbplats samt att förbättra utplacering av annonser online.

För sådan behandling som vi bedömer faller utanför en intresseavvägning mellan dina och våra berättigade intressen är den lagliga grunden för behandling samtycke.

Hur länge lagras personuppgifterna?

Mer information om hur HSB hanterar personuppgifter hittar du här

Om personuppgiftsbehandling som grundar sig på samtycke

Om personuppgiftsbehandlingen grundar sig på den registrerades samtycke har denne rätt att när som helst återkalla detta samtycke. Sådan återkallelse påverkar inte lagligheten i personuppgiftsbehandlingen innan samtycket återkallades.

Ytterligare information

Juristjouren

E-postadress: juristerna@hsb.se

Nu börjar vi bygga gatorna till HSB brf Tallkotten i Mjölby

29 maj 2019 Under hösten 2018 startade försäljningen av ett nytt HSB projekt. Projektet, HSB brf Tallkotten, består av 36 par-radhus och kommer att ligga på Sjunningsfältet i den östra delen av Mjölby. I maj påbörjade kommunen beredning av mark och anläggning av gatorna där den nya bostadsrättsföreningen kommer att ligga. Byggstart av husen planeras att starta strax efter sommaren.

Mjölby är en vacker plats med ett utmärkt läge i Östergötland. Här kan man ta del av både landsbygdens charm och stadens fördelar.

-Vi på HSB vill vara med och bidra till bra bostäder för Mjölbyborna och därför har vi valt att satsa på att producera nya bostäder på orten, säger Anders Stjärnberg, vd på HSB Östergötland.

Under 2018 färdigställde HSB 60 bostadsrätter i två flerfamiljshus på Svartå strand, HSB brf Strandängen. Försäljningen av bostäderna gick oerhört snabbt och föreningen hade inflyttning före jul 2018.

Under hösten 2018 startade försäljningen av ett nytt HSB projekt som kommer att ligga på Sjunningsfältet i den östra delen av Mjölby, HSB brf Tallkotten. Föreningen består av 36 par- och radhus och första inflyttning beräknas ske under kvartal 1 år 2021. Husen blir drygt 110 kvadratmeter i två våningar. Varje hus får tillgång till carport och förråd på den egna tomten.

-Detta är ett perfekt boende som passar den unga familjen som vill ha en egen täppa men ett bekvämare alternativ till villan, eller det mogna paret som säljer villan men som vill ha ett villalikt boende men få tid över till annat, säger Anders.

hsb östergötland