Pressinbjudan: Nu invigs bostadsrättsföreningen Vita Fläckens elbilssatsning!

11 oktober 2019 Bostadsrättsförening sätter sig i förarsätet i den hållbara omställningen! Därför vill vi önska er välkomna till invigningen av HSB brf Vita Fläckens elbilssatsning. HSB Göteborgs vd, Lars Göran Andersson invigningstalar och därefter erbjuds möjlighet att intervjua föreningens ordförande, Glenn Magnusson.

Bostadsrättsförening sätter sig i förarsätet i den hållbara omställningen! Därför vill vi önska er välkomna till invigningen av HSB brf Vita Fläckens satsning på laddstolpar för elbilar. HSB Göteborgs vd, Lars Göran Andersson invigningstalar och därefter erbjuds möjlighet att intervjua föreningens ordförande, Glenn Magnusson.

För att nå målen i Agenda 2030 måste alla bidra, från den enskilda individen, till den stora aktören. Här spelar landets alla bostadsrättsföreningar en viktig roll, särskilt i omställningen till ett mer hållbart boende. På lördag invigs HSB brf Vita Fläckens elbilssatsning, där nya laddstolpar ska göra det möjligt att ladda ett 10-tal elbilar. Föreningen består av 227 lägenheter och ligger i Askim.

– För oss är det viktigt att skapa förutsättningar för hållbarhet i vardagen, och att hela tiden förenkla för människor att fatta hållbara beslut. Därför är vi så glada över HSB brf Vita Fläckens satsning på laddstolpar. När det kommer till omställningsarbetet gäller verkligen ordspråket ”många bäckar små”. Om alla bidrar kan vi skapa en stor och viktig förändring – tillsammans! Och här är bostadsrättsföreningarna otroligt viktiga aktörer, säger Lars Göran Andersson, vd HSB Göteborg.

Medlemsägda HSB Göteborg arbetar fokuserat för att bidra till en hållbar utveckling, med fokus på flera av målen i Agenda 2030. Det hand­lar det om att ständigt förbättra den egna organisationens påverkan, och samtidigt inspirera bostadsrättsföreningar att göra detsamma. Ett mål är att minska verksamhetens koldioxidutsläpp med 75 procent till 2023. Som ett led i detta arbete byts den fossildrivna fordonsflottan ut, mot cyklar eller elbilar. Läs mer om det arbetet här: https://www.hsb.se/press1/pressmeddelanden/pressmeddelande/?pid=2882040&setid=1475

Dag och tid: Lördag 12 oktober, kl 13.00.

Plats: HSB brf Vita Fläckens expedition, Solarvsplan 21 B, Göteborg.

Vill du som journalist delta eller intervjua föreningens ordförande, kontakta gärna Jens Holmberg.

För mer information:
Jens Holmberg, PR- och kommunikationsansvarig HSB Göteborg
Jens.holmberg@hsb.se
070-721 50 11

Kontaktuppgifter till HSB brf Vita Fläcken:
Christer Norlander, sekreterare
chr.norlander@gmail.com
070-328 68 45

HSB Göteborg är ett kooperativt bostadsföretag och verkar från Lysekil i norr till Kungsbacka i söder. Vi erbjuder nyproducerade bostadsrätter i attraktiva områden, hyreslägenheter, ett fördelaktigt bosparande och ett heltäckande förvaltningsutbud för bostadsrättsföreningar och fastighetsägare. Idag är det 70 000 medlemmar som alla äger HSB Göteborg tillsammans. I samverkan skapas Det Goda Boendet – goda bostäder, välskötta hus, trygg boendeekonomi och en god boende gemenskap. Och eftersom det är medlemmarna som äger HSB är det också de som demokratiskt beslutar om verksamheten. Detta skiljer HSB från övriga och ger också medlemmar möjlighet att utveckla sitt boende till något unikt och givande.