Brf Ostronet

Välkommen till Brf Ostronet!
Ett bostadsområde på Norrmalm med bara några minuters väg till Skövde centrum, Högskolan och Resecentrum.

Ostronet är ett bostadsområde som byggdes 1969 och består av 8 byggnader med 167 lägenheter. Det finns kallgarage i två plan och ett stort tomtområde med lekplats både för små och stora. 2023 var byggnationen med nya inglasade balkonger klara.

Vi har även 5 affärslokaler med egna ingångar som hyrs av företagare.
Föreningen har en fritidslokal där styrelsen sammanträder och föreningsstämma hålls. Medlemmarna kan låna lokalen till olika sammankomster.
Det finns en gästlägenhet som boende kan hyra mycket förmånligt.

Du som väljer att bo hos oss har goda möjligheter att påverka ditt boende genom att delta i föreningens styrelsearbete.

Som boende i Brf Ostronet har du 10 min promenad till centrum i söder, högskolan ligger ett stenkast från Brf Ostronet. Elins Esplanad och Stallsiken - Skövdes två köpcentrum - ligger åt norr. Till Ica Nära är det 5 minuters promenad.