Föreningen

Brf Borgmästaren är en förening som består av totalt 27 stycken fastigheter som fördelar sig på 15 kedjehus utmed Södra Vägen och 12 stycken radhus utmed General Ericsons väg.

Husen ligger i centrala Hentorp i ett kvarter som ligger med i kommunens kulturmiljöprogram. De är byggda 1968 och speglar 1960-talets senare del och karaktäriseras av modernistiska rad- och kedjehus i ett plan eller med suterräng.

Husen på General Ericsons väg är i två plan med balkong och altan i västerläge samt en uteplats åt öster. Husen på Södra Vägen är enplans kedjehus med altan i söderläge.

Till husen på General Ericsons väg finns det garage i gemensamhets länga. På Södra Vägen finns det garage i anslutning till varje hus.

Här finns information om vilka personer som är med i styrelsen, vem som är vicevärd, vilka som är revisorer och vilka personer som ingår i valberedningen.

Dessutom finns föreningens målsättning, de stadgar som gäller för föreningen, broschyren "Vem ska underhålla bostadsrätten" samt protokoll från de senaste årsstämmorna.