Om brf Tungården

Föreningen är centralt belägen med åtta minuters gångavstånd till centrala Skövde samt med närhet till både skola och vårdcentral. Arena Skövde med bad, gym och idrottsmöjligheter ligger endast ca 200 meter från huset.

Tungården är belägen i Skövde, Västragötaland. Föreningens fastighet Plommonet färdigställdes 1935 och är medlem i HSB. På fastigheten finns ett bostadshus med tre trappor på adressen Tungatan 2. Den totala bostadsytan i fastigheten uppgår till 1 240,5 kvadratmeter.

Föreningens 27 bostäder är fördelade i:

• 6 st 1 rum med kök
  • 3 st 2 rum med kokvrå
  • 18 st 2 rum med kök

I föreningen finns även en hyreslokal och åtta stycken garage. Antalet parkeringsplatser på fastigheten är 16 varav två är besöksplatser. Fastigheten är fullvärdesförsäkrad i HSB Försäkring AB.

För alla boende inkluderas 250/100 mgbit bredbandsuppkoppling samt den fasta avgiften för IP telefoni i månadsavgiften. Boende har även gratis tvätt och sköljmedel till förfogande.