Välkommen till bostadsrättsföreningen Vallsängen

Vallsängen som är Skövdes största bostadsrättsförening byggdes år 1969 och består av 18 hus, sammanlagt 342 bostadslägenheter och 4 hyreslägenheter. Området är känt som ett lugnt familjevänligt område med nära naturen.

Faciliteter

För föreningens medlemmar finns många faciliteter som både förenklar och förgyller boendet i Vallsängen. Vissa ingår i avgiften, medan andra kan nyttjas mot en låg avgift.

Önskar du ha ett kalas, dop, student etc. så finns vår gemensamhetslokal som du kan hyra mot en avgift. Vill du träna på gymmet eller bara koppla av så finns föreningens välutrustade gym & relaxavdelning.

För dig som har ett fordon finns kallgarage för uthyrning och drygt 300 fria parkeringsplatser.

Behöver du byta däck på din bil eller laga din cykel finns ett mekgarage att låna och blir bilen smutsig så kan du boka en tid i biltvätten.
Mer info om detta finns här på hemsidan.

Utrymme för utomhusaktiviteter

Möjligheterna för utomhusaktiviteter är utmärkta i området. Föreningen har egen tennisbana, som även kan användas till andra bollsporter. Vintertid spolar vi den för skridskoåkning. Vi har även 2 populära lekplatser, en stor och en lite mindre. I anslutning till den stora lekplatsen finns även en boulebana. Grill & uteplats finns på varje gård.

Stadsnät & digitala tjänster

Föreningen är ansluten till Skövde Stadsnät och du kan välja mellan ett stort utbud av leverantörer för dina digitala tjänster.
Vi har ett TV basutbud med de vanligaste kanalerna som ingår i månadsavgiften. All TV är digital och det analoga nätet är nedlagt.

Mer information finns här