Felanmälan

Om Du vill göra felanmälan eller ha hjälp med reparation av något som Du vet är en kostnad som Du själv ska ta eftersom det tillhör lägenheten kan Du anlita det företag som du själv vill. Om Din felanmälan avser något i lägenheten som Du inte vet om det är Ditt eller föreningens ansvar/kostnad (ex vis stopp i avlopp) ska Du kontakta Tesåb AB som är vår fastighetsförvaltare. Om felet då bedöms vara i lägenheten kommer Du att faktureras för kostnaden.

Felanmälningar som avser fel Du noterat i fastighetens gemensamma utrymmen ska således också anmälas till Tesåb AB. Gör aldrig felanmälan till HSB eftersom vi ej har HSB som fastighetsförvaltare.

 

Så här gör Du felanmälan!

  • Vid icke akuta ärenden lägg lapp till styrelsen i "gröna brevlådan" utanför gemensamhetslokalen Ågatanhuset, eller prata med någon i styrelsen, så samordnar vi aktuella ärenden till Tesåb AB för att hålla nere kostnaderna.
  • Vid akuta ärenden anmäl till Tesåb AB på telefon 013-312201.
  • Vid allvarliga akuta fel under kontorstid ring Tesåb AB på telefon 013-312201 och kvällar och helger på deras journummer telefon 013-203230.

Om Du gjort felanmälan direkt själv till Tesåb AV som berör sådant som faller på föreningens kostnadsanvar, eller som Du inte säkert vet om det är ditt eller föreningens kostnadsansvar, ska Du lägga en lapp i "gröna bevlådan" eller på annat sätt meddela styrelsen om vad anmälan avsett.