Föreningen

Bostadsrättsföreningen Mjärdevi 2 bildades 1989 och stod färdig för inflyttning under första halvåret 1992. Lägenheterna ligger i ett område som präglas av bilfria vägar och gröna ytor.
Del av Tegskiftesgatan

Föreningen består av 72 lägenheter i form av radhus och parhus. Det finns 9 olika lägenhetstyper i föreningen, med lite olika planlösningar. De minsta lägenheterna har 2 rum och kök, medan de största har 5 rum och kök.

Av våra lägenheter ligger 12 stycken i parhus med tillgång till egen carport. Till övriga 60 lägenheter finns möjlighet att hyra garage i garagelänga.

Till varje lägenhet hör en gallerbox i gemensamt förrådsutrymme. Varje lägenhet har också ett eget mindre trädgårdsförråd i anslutning till sin grönyta. Den vanliga husnyckeln passar både till trädgårdsförrådet och till det gemensamma förrådsutrymmet.

Föreningen har antagit HSB:s stadgar och vi uppmanar våra medlemmar att ta del av dessa. Du hittar dem här nedan.