Felanmälan

Här hittar du information om vart du ska vända dig när något inte fungerar som det ska.
Skiftnyckel

Vem ansvarar?

Börja med att ta reda på vem som ansvarar för reparation eller underhåll. Vissa saker ansvarar du som bostadsrättsinnehavare för, annat ansvarar föreningen för. Längst ner på denna sida hittar du ett dokument som beskriver vem som ansvarar för vad i bostadsrätten.

Vicevärden

I första hand bör du kontakta vår vicevärd om du behöver felanmäla något. Vår vicevärd heter Mikael Johansson och du når honom på telefonnummer 079-074 21 41 eller via e-post.

HSB jour

Vid akuta problem som inträffar kvällar, nätter eller helger anlitas HSB:s felanmälan på telefon 020-140 16 16. Som akuta problem räknas exempelvis vattenläckage, värmebortfall i värmesystemet eller strömavbrott (som inte beror på elleverantör eller trasig säkring).

Fel på telefoni eller bredband

Om du utnyttjar vår gruppanslutning hos Telenor så ska du ringa dem på nummer 0770-777 111. Föreningens kundnummer är 952848001. Har du valt annan operatör kontaktar du dem.

Fel på kabel-TV

Om du utnyttjar vår gruppanslutning hos Tele2 så ska du kontakta dem på nummer 90 222. Föreningens kundnummer är 3385241. Har du valt annan operatör kontaktar du dem.

Skadedjur

Om du drabbas av skadedjur, kontakta saneringsfirman NOMOR AB på telefon 0771-122 300. Ange föreningens namn och vårt försäkringsnummer hos TRYGG-HANSA; 25-0019474-17. Försäkringen gäller utan självrisk. Det går också bra att anmäla skadedjursproblem via Nomors hemsida.

Sophämtning

Om problem uppstår kopplat till sophämtningen, kontakta Tekniska Verken på 013-20 81 80. Föreningens kundnummer är 166089.

Vem ska underhålla bostadsrätten?