HSB säljstartar 77 lägenheter i Kallhälls centrum

29 augusti 2017

Säljstart 3 september! HSB brf Byxfickan – ett urbant boende mitt på Kallhälls torg med bra kommunikationer och en gemensam takterrass med utsikt över Kallhäll och Mälaren.

HSB bygger 77 ljusa välplanerade lägenheter i Kallhälls centrum. Här bor man praktiskt med pendeltåget, affärer och service utanför dörren.

– Läget mitt på torget i det upprustade centrumet med bra kommunikationer och naturen runt knuten gör HSB brf Byxfickan till ett väldigt attraktivt boende för våra medlemmar, säger Håkan Berg, vd på HSB Norra Stor-Stockholm.

Lägenheterna finns från 1–4 rum och kök, med fokus på yteffektiva ettor och tvåor. HSB lägger vikt vid gemensamma ytor som skapar naturliga mötesplatser och ökad trygghet för de boende. Den gemensamma takterrassen har vidsträckt utsikt över Kallhäll.

– Det här är ett perfekt boende för den som vill leva ett aktivt liv med tillgång till fina ytor för umgänge, säger Peter Lundmark, affärsområdeschef för försäljning och eftermarknad på HSB Bostad.

Arkitektkontoret BAU har ritat ett hus som harmonierar med platsen, både vad gäller utformning och material. Huset, som är elva våningar högt, får uppbrutna volymer och varierade material och höjder som skapar en småskalig känsla.

Byggnaden uppförs där det nuvarande Folket Hus ligger och istället bygger HSB ett helt nytt Folkets hus med biograf och kafé vid sidan om huset. I bottenvåningens sydvästra hörn mot torget får HSB brf Byxfickan en butikslokal. I källarplanet byggs lägenhetsförråd, undercentral samt städ- och cykelförråd.

På gångavstånd finns bland annat skolor och förskolor, Görvälns naturreservat och flera badplatser.

Fakta HSB brf Byxfickan

Antal: 77 stycken
Storlek: 1–4 rum och kök
Boyta: 34–106 kvm
Boendeform: Bostadsrättslägenhet i flerfamiljshus
Säljstart: 3 september, 2017
Preliminär inflyttning: Q3 2020
Arkitekt: Arkitektkontoret BAU

Läs mer här

OM HSB BOSTAD

I över 90 år har HSB byggt nya bostäder och skapat det goda boendet. Mer än var tionde bostad i Sverige har byggts av HSB. HSB Bostad AB är HSBs bostadsproduktionsbolag i Stockholms län. Bolaget omsätter drygt en miljard kronor och levererar mer än 750 bostäder årligen. Vår vision är att ”skapa framtidens bästa boende tillsammans med våra ägare”.

www.hsb.se