Beviljat bygglov för 121 lägenheteter i Hyllie

25 oktober 2018 HSBs planerade projekt i Hyllie, bostadsrättsföreningen Atleten, har fått bygglov vilket innebär startskottet för 121 nya lägenheter.

I förra veckan fick HSBs planerade projekt i Hyllie, bostadsrättsföreningen Atleten, bygglov vilket innebär startskottet för 121 nya lägenheter.

HSB brf Atleten är beläget i norra änden av Hyllie boulevard och kommer att bestå av 121 lägenheter i ett U-format hus, från små yteffektiva ettor till fem och ett halvt rums lägenheter. De flesta av lägenheterna får fri och öppen sikt mot Engelska parken, med antingen uteplats, balkong eller takterass.

– Det som gör projektet unikt är den omedelbara närheten till Engelska parken. Där den gemensamma innergården tar slut tar den stor och lummiga parken vid, som har allt från lekplats till motionsslinga, säger Caroline Ellberg, projektledare för HSBs nyproduktion.

Detta är HSBs tredje projekt i Hyllie. I första etappen byggdes 128 hyreslägenheter och i andra etappen byggdes 89 bostadsrätter som alla är sålda.

– För några år sedan var Hyllie mest en besöksdestination eller en arbetsplats. De senaste åren har stadsdelen etablerats även som ett bostadsområde. Vi märker ett stort intresse för våra bostäder, oavsett ålder och familjesammansättning. Hyllie har något att erbjuda till alla, säger Johanna Sallhag, försäljningsansvarig på HSB.

Idag är Hyllie den snabbast växande delen av Malmö. Här finns Malmö Arena, shoppinggallerian Emporia, badhuset och flera fritidsanläggningar och grönområden. Från tågstationen i Hyllie nås Malmö på några minuter och Kastrup på 15 minuter, vidare till Köpenhamn och resten av världen.

Fakta HSB brf Atleten

Bostadsrättsföreningen byggs i två etapper och den första består av 78 lägenheter.

Antal rum: 1-5,5 rum och kök

Boarea: 36-123 kvm

Pris: 1.150.000 - 3.995.000 kr

Avgift: 2.490 - 6.654 kr

Projektstatus: Försäljning pågår

Byggstart: Preliminärt våren 2019

Inflyttning: Preliminärt januari 2021

Arkitekt: Stadstudio

För mer information om HSB Malmö:
hsb.se

HSB Malmö är en demokratiskt styrd organisation som ägs av 48 000 medlemmar – främst enskilda personer och bostadsrättsföreningar. Det gör oss till den tredje största regionala HSB-föreningen i Sverige.

Vi bygger, äger och förvaltar fastigheter – totalt cirka 2 200 hyreslägenheter och 30 000 bostadsrättslägenheter i Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge.

Våra förvaltningstjänster sträcker sig från ekonomisk administration till tekniska konsulttjänster, för i första hand bostadsrättsföreningar.

Dessutom erbjuder vi våra medlemmar bland annat bosparande, utbildningar och löpande rådgivning. Och tillsammans skapar vi det goda boendet.

nyproduktion
bostadsrätt