HSB säljstartar Kajen – med panoramavy över Stockholms inlopp

18 september 2018 23 september säljstartar HSB 116 nya lägenheter direkt på kajen – de först sålda lägenheterna får marknadsgaranti mot prisfall!

23 september säljstartar HSB 116 nya lägenheter direkt på kajen  de först sålda lägenheterna får marknadsgaranti mot prisfall!

I ett unikt läge med skärgårdskänsla och panoramavy över Stockholms inlopp växer bostadsrättsföreningen HSB brf Kajen fram invid Telegrafbergets fot. HSB bygger 116 exklusiva lägenheter med stora fönsterpartier och sjöutsikt direkt på kajen. Lägenheterna får stor inglasad balkong, terrass eller egen uteplats.

– Telegrafberget är en helt speciell plats med sina vackra vyer över Stockholms inlopp och skärgården. Det känns otroligt roligt att ha möjlighet att erbjuda våra medlemmar nya hem i det här unika och attraktiva läget, säger Anders Svensson, vd på HSB Stockholm.

Kajen blir ett förstklassigt boende mitt i naturen, vilket också avspeglas i inredningen. HSB har i samarbete med inredningsarkitektbyrån Whyte Lilja tagit fram två exklusiva inredningskoncept, som lägenhetsköparna kan välja mellan.

– Det här har varit ett spännande samarbete där vi har fått i uppdrag av HSB att göra något extra med inredningen. Vi har tagit fasta på omgivningen och skapat två koncept med naturliga material i jordnära toner, säger Chatarina Larsson, inredningsarkitekt på Whyte Lilja.

Utvändigt har Kajens arkitektoniska form inspirerats av Telegrafbergets historia och vyn över Halvkaksundet. Huset byggs med klassiska material som tegel, cederpanel och glas.

Vid Telegrafberget har man omedelbar närhet till vattnet och vackra naturreservat, samtidigt som det nära till service i Orminge centrum och till Stockholms innerstad. Området blir en avskild och lugn plats med bykänsla.

– Det är ett härligt område för dem som vill ha ett bekvämt liv med vatten och natur inpå knuten. Här står livskvalitet och trivsel i fokus, säger Peter Lundmark, affärsområdeschef för försäljning och eftermarknad på HSB Bostad.

I huset kommer det att finnas träningslokal, relaxavdelning och bastu. Föreningen får även en gemensam takterrass med sjöutsikt mot Stockholms inlopp och en fin innergård med grönytor, sittplatser och plats för lek. Det blir 116 parkeringsplatser i garage, varav tio utrustas med långtidsladdare för elbil.

De 35 först sålda lägenheterna får HSBs marknadsgaranti mot prisfall
HSB är en kooperativ organisation som bygger för att skapa ”det goda boendet” åt medlemmar och bosparare, en del i det är att erbjuda medlemmar och bosparare ett tryggt köp. HSBs fördelaktiga marknadsgaranti ingår i köpet för dem som är först med att teckna avtal för en lägenhet i HSB brf Kajen. De 35 först sålda lägenheterna omfattas av marknadsgarantin. Marknadsgarantin är en kostnadsfri garanti mot prisfall som kan ge köparen en ersättning om denna drabbas av ett prisfall på bostadsmarknaden innan tillträdet till den nya bostaden. Syftet med garantin är att ge en ökad trygghet i köpet, särskilt då tiden mellan förhandsavtal och inflyttning är lång.

Läs mer om marknadsgarantin

Fakta HSB brf Kajen
Antal: 116 bostadsrättslägenheter (HSB bygger totalt tre bostadsrättsföreningar vid Telegrafberget, med sammanlagt cirka 230 bostäder, Kajen är etapp två.)
Storlek: 1–5 rum och kök
Boyta: 49–125,5 kvm
Boendeform: Bostadsrättslägenhet i flerfamiljshus
Säljstart: 23 september 2018
Inflyttning: Preliminärt kvartal fyra, år 2021 till kvartal tre, år 2022
Arkitekt: Ahlqvist & Almqvist arkitekter

Läs mer på hsb.se

OM HSB BOSTAD

Under snart hundra år har HSB byggt nya bostäder och skapat "det goda boendet". Mer än var tionde bostad i Sverige har byggts av HSB. HSB Bostad AB är HSBs bostadsproduktionsbolag i Stockholms och Gotlands län. Vår vision är att ”skapa framtidens bästa boende i samverkan med våra ägare”.

www.hsb.se