HSB Norra Stor-Stockholm rekryterar ny HR- och hållbarhetschef.

16 november 2018 HSB Norra Stor-Stockholm förstärker sin verksamhet inom HR- och hållbarhetsfrågor och rekryterar Helena Ericson som ny HR- och hållbarhetschef till kontoret i Järfälla.

- Helena har en lång erfarenhet av både personal- och hållbarhetsfrågor vilket precis är den kombination av erfarenheter vi är i behov av för att fortsätta vår satsning framåt, säger Catherina Fored, vd HSB Norra Stor-Stockholm.

Helena Ericson är beteendevetare i grunden och har jobbat inom fastighetsbranschen sedan 2005. Hon kommer närmast från Sollentunahem där hon arbetat med hållbarhetsfrågor som HR-chef och förvaltningschef.

- Det jag ser som mest spännande med tjänsten är att få kombinera personal- och hållbarhetsfrågor. Hållbarhet är något som går hand i hand med alla delar av verksamheten, säger Helena Ericson.

HSB är en värderingsstyrd organisation med höga ambitioner när det gäller att bygga hållbart och erbjuda hållbara tjänster och förvaltning. Under flera år har HSB Norra Stor-Stockholm drivit lokala projekt inom social hållbarhet bland annat genom toleransutbildningar i skolor och satsning på offentlig konst.

- Det känns roligt att få jobba med ett så starkt varumärke. Att få lyfta HSB som arbetsgivare och skapa en stolthet känns jätteviktigt ur ett hållbarhetsperspektiv men också för att locka till oss nya medarbetare inför framtiden, säger Helena Ericson.

Helena tillträder den nya tjänsten i februari 2019.

HSB Norra Stor-Stockholm bedriver sin verksamhet i Järfälla, Sollentuna, Upplands Väsby, Upplands-Bro och Sigtuna kommun.

Fakta HSB Norra Stor-Stockholm

• Antal medlemmar privatpersoner: ca 28 000
  • Antal bostadsrättsföreningar som köper förvaltning: 150 (varav 96 medlemsföreningar)
  • Antal bostadsrätter: ca 18 000