Vi stödjer inte längre, fullt ut, webbläsaren Internet Explorer (version 11 eller tidigare) då detta är en gammal webbläsare som inte längre underhålls av Microsoft och inte fungerar med modernare webbteknik. Därför rekommenderar vi att ni istället använder er av någon av dessa webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge eller Apple Safari

HSB lanserar varumärkeskampanjen ”Inflyttningsfesten”

06 december 2018

Kooperation – aldrig har en gammal idé känts så ny. Det är budskapet i HSBs nya varumärkeskampanj ”Inflyttningsfesten” som lanseras idag. En bärande del i kampanjen är en reklamfilm som visas på webb-tv och bio och som vänder sig till unga i hela landet.

– I lite tuffare tider på bostadsmarknaden känns det tryggt att kunna lansera en kampanj som visar på hur en erfaren och modern kooperation som HSB kan göra nytta för människor i hela landet. Att äntligen få flytta till ett eget hem, och fira det med nära och kära i form av en inflyttningsfest, ringar in varför HSB finns och vad vi kan erbjuda unga människor, säger Angelica Sandgren, varumärkesansvarig HSB Riksförbund.

Kampanjen ”Inflyttningsfesten” vänder sig till unga mellan 18 och 25 år, och är skapad av kommunikationsbyrån Prime och produktionsbolaget Bleck Out. Med tanke på temat är tanken att även andra åldersgrupper ska attraheras av budskapet. 

– Vi vet att företags värderingar är särskilt viktiga för unga. De förväntar sig att företag ska ta sig an stora samhällsproblem, och de litar på att de ska komma med lösningar. Vi tror att HSBs idé om gemensamt ägande och mångåriga samhällsansvar ligger i linje med vad unga vill ha. Och nu kan vi visa det på ett tydligt sätt, säger Angelica Sandgren.

Kampanjen innehåller även ett eget uttryck i sociala medier, som ska engagera unga.

– Vi har ett spännande samarbete med Social Industries, som är experter på kommunikation med unga i sociala medier. Tillsammans med dem har vi tagit fram en ny idé som vi kallar ”Green House Warming”, där kända influencers kommer att vara med och skapa egna digitala inflyttningsfester som man kan delta i, säger Angelica Sandgren.

Här finns mer information om HSBs varumärkeskampanj. Och här finns filmen ”Inflyttningsfesten” att se.

Projektgrupp HSB:
Angelica Sandgren, projektledare och varumärkesansvarig

Caroline Hedlund, marknads- och kommunikationschef HSB ProjektPartner

Maria Isacsson, marknads- och kommunikationschef HSB Riksförbund

Projektgrupp Prime:
Ylva Lindberg, Key Account Manager

Hanna Belander, Creative Director

Robin Wiman, Art Director
Sara Tidholm, projektledare

Produktionsbolag: Bleck Out

HSB är en medlemsägd, kooperativ organisation som arbetar med bosparande, byggande och förvaltning. HSB vill skapa en trygg boendemiljö där alla kan träffas och trivas.

HSB är Sveriges största bostadskooperation med:

  • ca 620 000 medlemmar
  • ca 4 000 bostadsrättsföreningar
  • ca 35 000 förtroendevalda
  • 28 regionala HSB-föreningar

HSB ägs och drivs av medlemmarna enligt principen en medlem – en röst.

Taggar

Prime
reklam
HSB
bostadsfrågor
Bleck