HSB Sydost anställer ny vd

18 januari 2019 Mårten Lindberg blir ny vd på HSB Sydost. Det står nu klart efter att rekryteringsprocessen har avslutats. Mårten kommer närmast från Ölands Bank och har en lång och gedigen bakgrund och erfarenhet i ledande befattningar.

– Mårten Lindberg har genom sin mångåriga erfarenhet inom Ölands Bank förenat god ekonomisk lönsamhet med samhällsnytta och visat på ett mycket gott ledarskap. Vi ser fram emot att få ta del av hans engagemang och driv för att utveckla HSB Sydost framåt. Tillsammans med Mårten och alla anställda inom HSB Sydost känner vi oss väl rustade att möta framtida utmaningar, säger Sebastian Lindroth, ordförande HSB Sydost.

– Jag ser jättemycket fram emot att börja på HSB Sydost och att lära känna all personal och styrelsen för att tillsammans med dem fortsätta att ta tillvara på framtidens möjligheter utifrån medlemsnytta och kundfokus, säger Mårten Lindberg.

Mårten Lindberg tillträder tjänsten efter överenskommelse.

hsb sydost