#Instamoment för HSB Nordvästra Skåne

18 mars 2019 ​HSB Nordvästra Skåne är först ut bland alla bostadsrättsföreningar i Sverige med en alldeles egen Instabox. Den 15 mars klipptes det röda bandet. Instabox är en relativt ny frakttjänst som erbjuds i allt fler nätbutiker.

HSB Nordvästra Skåne är först ut bland alla bostadsrättsföreningar i Sverige med en alldeles egen Instabox. Den 15 mars klipptes det röda bandet. Instabox är en relativt ny frakttjänst som erbjuds i allt fler nätbutiker.

Tjänsten innebär att man inte behöver ta sig till närmsta postombud och köa för att hämta ut sitt paket. Istället hämtas paketet snabbt och smidigt ut från förvald Instabox med hjälp av en pinkod som skickats via sms. Leveranser sker sju dagar i veckan, som det borde vara helt enkelt. Och lika enkelt som det är att hämta ut ett paket, ska det vara att lämna tillbaka ett – därför kommer man inom kort även kunna sköta returer via Instabox.

Invigningen av HSB:s nya Instabox ägde rum den 15 mars i vicevärdskontoret på Ättekullagatan 2, Helsingborg. Skåpet är nu tillgängligt för de boende i Brf Ättekulla, Brf Eddan, Brf Sköldmön och Brf Runan mellan klockan 7–22 varje dag, året runt. Ett äkta #instamoment eftersom HSB blir först ut – bland alla bostadsrättsföreningar i Sverige – med en alldeles egen Instabox.

Anders Berg, VD för HSB Nordvästra Skåne, invigde Instabox för de boende i HSB-föreningarna.
– Vår främsta drivkraft bakom det här projektet har såklart varit att kunna erbjuda en innovativ och tidsbesparande service till de boende i bostadsrättsföreningarna i området. Och självklart är det roligt att just våra bostadsrättsföreningar är först ut i Sverige med denna tjänst, men jag är övertygad om att många fler kommer att följa vårt exempel.

Johan Lundin som är säljansvarig på Instabox, är glad över att HSB Nordvästra Skåne har tagit steget och vågat satsa.
– Det är verkligen roligt att HSB tänker så modernt och förstår den verklighet som vi lever i nu. Jag är övertygad om att de boende i området kommer ha mycket glädje av sin nya Instabox och att många bostadsrättsföreningar runtom i landet är intresserade av att kunna erbjuda motsvarande service framöver.

Mer info om frakttjänsten hittar du på Instabox.se

Kontakt: Anders Berg, VD HSB Nordvästra Skåne, 042-19 95 00

hsb nordvästra skåne