Säljstart för HSB brf Blomstra i Ystad

25 mars 2019 Torsdagen 28 mars säljstartar HSB Skåne projektet HSB brf Blomstra i Ystad. Samma dag släpps även priser och ritningar för projektet. Bosparande medlemmar har möjlighet att utnyttja sin förtur till och med torsdagen 11 april. HSB brf Blomstra kommer att byggas i den andra etappen i området. Här planeras tre hus på fem våningar vardera, med totalt 63 bostadsrätter i olika storlekar.

Intresset för de 63 bostadsrätterna är stort och till den inbjudna säljstarten, som äger rum på Restaurang Lite Mer i Ystad, är drygt 100 personer anmälda.

– Det är jättekul att intresset för lägenheterna är stort. Området är intressant med sitt gröna fokus och här kommer verkligen att bli en oas att trivas i, säger Malou Nordgren, säljare nyproduktion på HSB Skåne.

HSB brf Blomstra kommer att byggas i den andra etappen i området. Här planeras tre hus på fem våningar vardera, med totalt 63 bostadsrätter i olika storlekar. De översta våningsplanen erbjuder fin utsikt över Ystads takåsar och från vissa lägenheter kommer även havet att kunna skönjas. Alla lägenheter kommer att ha tillgång till balkong eller uteplats.

Projektet byggs i enlighet med Miljöbyggnadsklass Silver som borgar för låg energiförbrukning, godkända byggmaterial och bra boendemiljö. Första spadtaget är beräknat att tas under hösten 2019. Projektet beräknas att vara färdigställt under första kvartalet 2021.

Byggfakta

Arkitekt: Carsten Andersson Arkitekter AB