HSB bygger 46 bostadsrättslägenheter i brf Laestadiusparken i Gällivare

03 april 2019

- Med brf Laestadiusparken kan vi erbjuda ett attraktivt boende för bosparare, medlemmar och övriga intressenter, säger Mattias Lundström, vd HSB Norr. Det stora intresset för projektet beror säkerligen på det eftertraktade läget i kombination med välplanerade lägenheter.

Brf Laestadiusparken är HSBs första nybyggnadsprojekt med bostadsrättslägenheter i Gällivare på mycket länge och projektet är en förtätning på den tomt där HSB tidigare byggt hyresrätter. De nya bostadsrätterna omfattar 2-4 rum och kök i storlekar mellan 50-85 kvm stora, med genomtänkta planlösningar och balkong samt tillgång till hiss och parkering i carport.

- Säljstarten av brf Laestadiusparken är ett unikt tillfälle för den som både vill bo centralt och bekvämt, med alla de funktioner som ett modernt boende erbjuder, säger Mattias Lundström, vd HSB Norr.

Inflyttning beräknas preliminärt till kvartal 2-2021, och entreprenör är Lindbäcks Bygg.

Fakta om HSB brf Laestadiusparken:
Bostäder: 46 lägenheter om 2-4 rum och kök, 50-84 kvm.
Antal våningar: 2 punkthus om vardera sex våningar.
Inflyttning: prel. kvartal 2-2021.

Press är välkommen till säljstarten.
Datum och tid: torsdag 4 april, kl. 18-19
Plats: Quality Hotel Lapland, Lasarettsgatan 1, Gällivare

Kontaktpersoner:
Mattias Lundström, vd HSB Norr, 070-313 36 00, mattias.lundstrom@hsb.se
Markus Lind, projektledare, HSB ProjektPartner, 072-218 64 68, markus.lind@hsb.se

Säljstart
Markus Lind