HSB Södra Norrland rekryterar Anna-Karin Kammerling som ny affärsområdeschef i Västernorrland

05 april 2019 Anna-Karin Kammerling är ny affärsområdeschef i Västernorrlands län för HSB Södra Norrland. Hon tar över stafettpinnen efter Mats Sjölund. Anna-Karin kommer närmast från Diös Fastigheter där hon arbetat som affärsutvecklare. För de flesta av oss är hon känd som före detta elitsimmare med många framgångar.

Anna-Karin Kammerling kommer närmast från Diös Fastigheter där hon arbetat som affärsutvecklare. Dessförinnan har hon jobbat på Norrporten och Castellum, och för de flesta av oss är hon känd som före detta elitsimmare med många framgångar.

– Jag har tidigare jobbat i privata bolag med utveckling av kommersiella fastigheter. Att nu få jobba i en kooperation under ett starkt och välkänt varumärke känns spännande. Jag ser fram emot att tillsammans med medarbetare och medlemmar skapa det goda boendet och fortsätta utvecklingen av förvaltningstjänster.

Hon tar över stafettpinnen efter Mats Sjölund som varit affärsområdeschef i Västernorrland i många år och som nu går i pension.

– Vi ska fortsätta att vara en självklar samarbetspartner när det gäller fastighetsförvaltning.

Anna-Karin tillträdde den nya tjänsten den 1 april 2019.

hsb södra norrland