Ny regionchef hos HSB

08 maj 2019 HSB nationella nyproduktionsbolag rekryterar Pär Hammarberg till rollen som chef för region Syd. Pär Hammarberg kommer närmast från en roll som chef för den svenska verksamheten på COWI. Han har över 30 års erfarenhet från bygg- och fastighetsbranschen och har tidigare arbetat på SWECO, både i Sverige och som chef för deras Europaverksamhet.

Pär Hammarberg kommer närmast från en roll som chef för den svenska verksamheten på COWI. Han har över 30 års erfarenhet från bygg- och fastighetsbranschen och har tidigare arbetat på SWECO, både i Sverige och som chef för deras Europaverksamhet. Han har även arbetat på bland annat Skanska samt hos regionala entreprenörer.

– Jag är mycket glad att kunna välkomna Pär Hammarberg till HSB ProjektPartner. Med hans erfarenhet och breda kompetens, tillsammans med det gedigna ledarskapet, blir han en stor tillgång för bolaget, säger Henrik Zäther vd på HSB ProjektPartner AB.

Region Syd hos HSB ProjektPartner omfattar samarbetet med HSBs regionala föreningar i södra Sverige.